I
ImFabulous
Sv: Betala mer för bete än uppstallning?
Om du inte skrivit på någonting som nämner 2 månaders uppsägningstid så är det bara att flytta. Så enkelt är det. Utan papper eller muntlig överenskommelse kommer hon/han inte särskillt långt juridiskt sett..
Kan även tillägga till er som självklart kommer att tala om för mig att jag har gjort det här valet och gillar jag inte läget så är det bara att flytta.
Jag kommer att flytta. Det tråkiga är bara att jag inte har fått något kontrakt och det är så mycket saker som vi inte blivit informerade om, tex 2 månaders uppsägningstid. Eftersom hon blivit sur över personer som kommit och bara stått en kortare period så har hon beslutat sig för att inte ha skrivna kontrakt.
Jag har försökt fråga om hyran under sommaren men har inte fått några tydliga svar. Min kompis som flyttade hit samtidigt med mig har sagt upp sin plats för att flytta till en annan större anläggning i närheten. Lite dyrare men ingår samtidigt mycket mer. Jag kan ju säga det var inte populärt. Tack vare det har hennes häst inte fått gå i stohagen, där det finns gräs, och för att hon inte ska vara tvungen att gå själv har jag låtit min häst också gå kvar i rasthagen. Nu är jag ju rädd för att mitt sto ska få gå själv i rasthagen när kompisen flyttar i slutet på månaden om jag säger upp mig.
Jag har självklart tänkt att det kostar att ha henne på bete, hade faktiskt räknat med 2000 kr, eftersom jag förstått att h*n är dyr, men 3000 kr![]()
/Söderböna
Om du inte skrivit på någonting som nämner 2 månaders uppsägningstid så är det bara att flytta. Så enkelt är det. Utan papper eller muntlig överenskommelse kommer hon/han inte särskillt långt juridiskt sett..