Ställen med hög automatisering brukar ha noll åsikter om man vill ha enbart förrätt och efterrätt. Man bockar för det man vill ha typ. Jag har nog bara varit på hamburgerhak och något med kinamat. Det har gått bra att lägga till och dra ifrån enligt eget tycke. Jag kan tänka det blir problem om man inte vill ha de standardiserade extraportionerna av salad eller majo utan jättemycket eller pyttelite men där jag beställt har det funkat med manuell beställning om man så önskat. Jag har aldrig varit på ställen med bordsservering ochNi som väljer ställen med ingen/låg service och hög automatisering - händer det aldrig att ni är besvikna med er mat och vill be om förändringar? Eller kanske göra en mer oortodox beställning
(jag föredrar ofta förrätt och efterrätt - eller kanske bara förrätter eller bara efterrätter - men då vill jag ju ha min mat när de andra äter huvudrätten. Jag vill fortfarande kunna äta a la russe med en rätt i taget)
I min värld är det roligt att kunna välja. Om jag äter dyrt ute så vill jag ha hela paketet med servicen och amuseer som kommer i rättan tid. Äter jag själv eller för att fylla magen är appar och förskottsbetalning praktiskt (men då kör jag ofta gå till disken, beställ, betala, få din mat)
Vill du äta en fin middag ute så har lejonparten av medeldyra till dyra restauranger beställning och servering vid borden, åtminstone i Sverige så än så länge är det bara att välja rätt restaurang efter eget tycke och smak.