Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har 18 åringar som bor hemma fortfarande, betalar de något och i så fall hur mycket?
Har de jobb eller endast csn?
Hur har ni lagt upp det?
Nu riktade ju tråden sig till föräldrar som har 18 åringarHar inga 18-åringar ännu men föräldrarna har försörjningsansvar för sina barn tills de gått ut skolan.
Nu riktade ju tråden sig till föräldrar som har 18 åringar
Klart man har försörjningsplikt, men de behöver också lära sig att saker kostar och att försörja sig själva
Min betalade inte något hemma varken som 18- eller 19-åring eftersom han gick på gymnasiet och därmed hade jag försörjningsplikt. Däremot fick han bidra en del till sina studentutgifter eftersom de kostnaderna kan springa iväg galet mycket.Ni som har 18 åringar som bor hemma fortfarande, betalar de något och i så fall hur mycket?
Har de jobb eller endast csn?
Hur har ni lagt upp det?
Så hade jag det som ung vuxen. Tyckte det var sunt tänkt av mina föräldrar.Så länge våra barn pluggade så fick de bo gratisFunkade bra, tre av dem är vuxna, har flyttat hemifrån, jobbar och sköter sig
Jag behövde inte betala för mig när jag gick gymnasie och bodde hos mina föräldrar. Jag hade t.o.m. en pojkvän som de lät bo och äta gratis hos oss något år. De betalade också för min ponny. När jag jobbade extra fick jag behålla pengarna.Klart man har försörjningsplikt, men de behöver också lära sig att saker kostar och att försörja sig själva