Betalar ni för att vara reklampelare?

break_a_leg

Trådstartare
I flera trådar så läser jag om användare som själva betalar för produkter med reklam på, exempelvis från de stora försäkringsbolagen.

Hur är det med er, kan ni tänka er att betala för att "göra reklam"? Och ni som köper exempelvis A*rias produkter, har ni era hästar försäkrade där?

Sv: Betalar ni för att vara reklampelare?

förstår inte riktigt vad du menar med produkter. men antaratt du menar segertäcken, tröjor etc etc. med agrias eller folksams logga på.

Segertäcke använder man ju inte annat än den dagen man vinner det. ex.

Men häromveckan fick jag en folksamkeps och en folksamtröja. Varför vet jag inte. jag harju min häst försäkrad i agria :D

men tröjan används flitigt som stalltröja ändå :p

men betala för något reklamskit skulle jag aldrig göra:P

Möjligtvis att jag kanske köper något från Agria (pålle är försäkrad där) eller från Hippofoder (min häst äter Hippo).
Men då kanske bara nått schabrak.

jag hade inte ens en aning om att man kundeköpa shabrak och dyl. ifrån hippo, agria etc

Jag menar de personer som exepelvis köper täcken med A*rias logga på i deras monter på exempelvis Globen...

Vi kanske är konstiga i vårt stall, men de flesta använder nog sina segertäcken, vad ska man annars göra med dem? Jag har ett enda täcke uppsatt på väggen, det är ett från Solvalla som en av våra gamla hästar fick som hederspris. Att det sitter där är mest för att det var vitt och inte så andvändbart.

Segertäcken tänker jag väl använda när jag får nått, men oftast är de så tunna och fula :p

det beror väl givetvis på vad man får för täcke. Men oftast är det ju sådana man redan har tusen stycken av:D bomullstäcken, fleecetäcken. och ofta i en färg som inte matchar det övriga.

men vissa kanske har tur.. :D

Nej jag skulle inte köpa en produkt med tex hippo eller agria på, skulle jag få den hade jag använt den. Har tex frågat Boj om dom tycker det är skäligt att ta 800 spänn i runda tal, svinpris för klistermärke som egentligen är reklam för deras produkt, för att få nya loggor till släpet eftersom jag nu renonverar den. Borde väl ligga i deras intresse att ha sitt namn rullande på vägarna och då borde dom väl vara glada över att ha sitt namn på en fräsch vagn och skicka med det gratis.

Tycker jag ;) .

Jag tror att vissa köper sig såna saker för att ge intryck av att dom är sponsrade av det aktuella företaget...... :smirk:
Jag tycker det är jättetöntigt... :p

Skulle kunna tänka mig att köpa schabrak eller dyligt till kraftigt reducerat pris om företaget eller försäkringsbolaget hade sin logga på. Förutsatt att det är snygga grejer av god kvalitet förståss. Hade ett gammalt Agriatäcke (segertäcke) för många år sedan som var super, ett nylontäcke med ullig fodring som var perfekt att slänga över på träning bl.a. Snyggt var det också... Tyvärr stulet=(

Tror att många köper täcken och schabrak i tron om att andra ska tro de har vunnit eller är sponsrade, de tycker att det är lite prestigefyllt att ha loggor på grejerna... För mig kan det kvitta...

Jo, jag skulle absolut göra det! Sist köpte jag ett set med 4 stallindor från Agria för 155 kr. Det är oftast mycket bättre pris när det står ett namn på. Det spelar väl ingen roll om det står agria på stallindorna eller träningsshabraken? Dessutom är Agrias schabrak riktigt snygga! De är just nu ganska dyra men de skall tydligen sänka priset till globen. Jag har massor av Agriaprylar som jag har fått för att jag har hästen där, täcke, schabrak mm. Snygga grejer!

Nej, jag betalar inte för att göra reklam för företag som inte tillverkar eller säljer produkten som reklamen sitter på! Normalt sett är det tvärtom det funkar, man får betalt för att bära och visa upp någons logga.

T.ex täcken med Kraffts logga på, schabrak med Agrialogga, vinterjacka med Nikon skrivet i stora blaffiga bokstäver på ryggen etc.
Däremot får de gärna skänka mig sakerna, för det är ju oftast inga dåliga prylar... :devil:

Att det står Knights på tränset, County på sadeln eller ThermoMaster på täcket gör däremot inget, det är ju deras egna produkt, sas.

Jag skulle inte betala för det (om jag inte kunde få såna grejer jättejättebilligt förståss).

Jag skulle gärna ha loggor på mina grejer - om jag blev sponsrad med det...

Jag kan 'mötas halvvägs'. Om ett schabrak UTAN logga kostar 200 spänn, och samma schabrak MED logga kostar 150 spänn så okej, jag ska göra reklam. Om Det kostar 200 kr eller mer MED logga kan de ju behålla schbraket.

Dvs jag kan betala för en reklamgrej OM den är av samma kvalitet men BILLIGARE än det jag ska köpa. Sen måste det vara från 'rätt' ställe med. Jag t ex, som har mina hästar i Agria resp Sveland skulle INTE rida runt i ett folksamschbrak. Och jag som varken gillar Hippo eller fodrar med Hippo skulle inte bära deras logga (offentligt iaf, som stalltröja går det ju fint med vad skit som helst), medan jag offentligt skulle böra Kraffts logga. Men jag måste liksom kunna 'stå för' det jag gör reklam för.

Jag har aldrig fått någon 'pryl' från t ex F-bolagen dock, å andra sidan är jag väl inte deras mest inkomstbringande kund direkt, utan tvärtom. Så jag är glad sålänge de inte säger upp försäkringarna jag *s*

Många köper/har nog grejerna för att ge sken av att de har vunnit dem eller är sponsrade, men när JAG ser en grimma/ett schbrak/täcke/etc med logga på så tänker jag mer att de FÅTT dem av någon anledning.

Sen som någon sa, att det står Horse Saver och är deras logga på sidostycket på grimman tillverkad av dem, det är en annan sak, det är ändå de som gjort produkten. Däremot må det fan vara diskret, jag står inte ut med t ex Eskadrongrimmorna som är loggade både kors och tvärs t ex.

Jag har Agria saker men inte en chans att man skulle betala för dom.
Nä dom fick jag som reklam typ..

Jag äger ett Krafft-schabrak och ett Krafft-ridtäcke.
Varför? För dom är toksnygga ;) Det är väl enda gången jag är reklampelare tror jag.
Har iofs ett sponsorsschabrak som man fick genom gamla klubben, vitt med mitt namn på ena sidan och sponsorns namn på andra sidan.
Segertäcken är väl klart att man använder, korkat annars.

PrinceFair skrev:
Jag skulle inte betala för det (om jag inte kunde få såna grejer jättejättebilligt förståss).

Jag skulle gärna ha loggor på mina grejer - om jag blev sponsrad med det...
Precis vad jag skulle svarat :)

Jag avskyr all form av reklam och skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att klä min häst i ett schabrak från t ex ett försäkringsbolag. Tycker inte om märken på t ex täcken heller och sprättar gärna bort dem om de är för stora!

Liknande trådar

IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
712
Senast: sthu
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
760
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka