Sv: Betalar ni för att vara reklampelare?
Jag kan 'mötas halvvägs'. Om ett schabrak UTAN logga kostar 200 spänn, och samma schabrak MED logga kostar 150 spänn så okej, jag ska göra reklam. Om Det kostar 200 kr eller mer MED logga kan de ju behålla schbraket.
Dvs jag kan betala för en reklamgrej OM den är av samma kvalitet men BILLIGARE än det jag ska köpa. Sen måste det vara från 'rätt' ställe med. Jag t ex, som har mina hästar i Agria resp Sveland skulle INTE rida runt i ett folksamschbrak. Och jag som varken gillar Hippo eller fodrar med Hippo skulle inte bära deras logga (offentligt iaf, som stalltröja går det ju fint med vad skit som helst), medan jag offentligt skulle böra Kraffts logga. Men jag måste liksom kunna 'stå för' det jag gör reklam för.
Jag har aldrig fått någon 'pryl' från t ex F-bolagen dock, å andra sidan är jag väl inte deras mest inkomstbringande kund direkt, utan tvärtom. Så jag är glad sålänge de inte säger upp försäkringarna jag *s*
Många köper/har nog grejerna för att ge sken av att de har vunnit dem eller är sponsrade, men när JAG ser en grimma/ett schbrak/täcke/etc med logga på så tänker jag mer att de FÅTT dem av någon anledning.
Sen som någon sa, att det står Horse Saver och är deras logga på sidostycket på grimman tillverkad av dem, det är en annan sak, det är ändå de som gjort produkten. Däremot må det fan vara diskret, jag står inte ut med t ex Eskadrongrimmorna som är loggade både kors och tvärs t ex.