Betalning vid valpköp?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ponnytokig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 5 423
Sv: Betalning vid valpköp?

Jag har också haft med mig kontanter, har inte varit några proplem med det, lagt dom i ett kuvärt som lämnats över till uppfödaren.

Vi hade, som sagt, också kontanter. Räknade upp dem på uppfödarens köksbord för att se så att allt var med.

Om man inte vill ha 10 000 kr i kontanter?????

Gå in på banken och få en postväxel på beloppet utskriven på uppfödaren. Den lämnar du över vid hämtningen av valpen, och bara uppfödaren kan hämta ut pengarna.

Skulle den bli stulen på vägen är det ingen ko på isen alltså.

Glömde ju bort detta....:o
Jag använde just en sådan när jag köpte min häst:banana:
Var betydligt högre summa och just det vågade jag inte ha i ett kuvärt...
Är enkelt och smidigt.

Tog med internetbank-dosan.. Lånade deras dator! Oerhört smidigt :bow:

Jag hade inte fragat vad min kostade :o , sa jag tog med lite extra till hamtningen, och hon kostade ganska exakt vad jag hade gissat att hon skulle kosta, sa de fick pengarna ovikta pa koksbordet!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 719
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka