naivasha

Trådstartare
Mina hästar går fortfarande på bra bete, som fortfarande växer. Tar in dom på nätterna (20-7) då ger jag dom lite hö, som dom knappt äter upp. Tror ni att dom behöver ha något extra kraftfoder?
Hästarna är 15och 16 år,hagvärmare, något överviktiga och fullblodsaraber.
Stina

Sv: bete

Våra hästar går med på "bete", har mkt gräs kvar och de är finfina i hullet. De får lite (lite, ca 200 gram) kraftfoder samt mineraler.
Hö när de är inne förståss (om det är dåligt väder).

Är de överviktiga så behövs nog inget kraftfoder. Du kan ju prova om de vill ha hö i hagen, vill dom inte det så klarar dom sig på gräs.

Har dom jämnt hull eller är det bara magen som är stor? Det kan behövas lite proteintillskott så här på hösten.

Vad är hagvärmare? :D

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 391
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 352
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 172
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka