Betsling till min jätte. Hjälp!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare TeamWahlund
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 111
  • Visningar Visningar 13 551
Sv: Betsling till min jätte. Hjälp!

Jamen precis nu ska han få hämta andan o tränas hemma så kommer vi tillbaka ännu bättre sen:D

En fråga bara, hade du pelhamsdelta på bettet eller red du med två tyglar?

Vad roligt att det kändes så bra på dubbla tyglar. Nu kommer det säkert gå bättre att reglera honom på nästa tävling.:)

Jag trodde inte heller att jag hade balansen i tyglarna när jag hoppade,innan jag fick hoppa utan tyglar vid en träning. Då insåg jag att jag hade fel :). Så nu är det hårdträning som gäller.

Däremot säger jag inte att du har balansen i tyglarna, men jag läste att det va någon som hade skrivit det i ett svar.

Lycka till med allt!

Jo så är fallet :(
Jag har ont om tid, känner att han förtjänar mer tid än vad jag kan ge honom just nu.. O så har jag fel på mina axlar o bör rida mindre hästar, för även om han är lydig o fin så så är han ändå större o blir ju lite mer att hålla i än vad mina axlar klarar av... Har varit så alltid men ville inte ge upp, men känsn taskigt mot honom att bara bli riden ordentlig så lite som jag klarar det..

Synd bara för jag tror verkligen han kan bli riktigt bra, tävla 140 tror jag han kommer göra inom en relativt snar framtid med en bättre ryttare.... eller iaf en som kan lägga ner träning på honom... alla hästar behöver ju träning..

Så kan de va:) men jag håller inte balansen i tyglarna:) De vet jag.
Jag rider låååångt ifrån perfekt men jag har aldrig o kommer aldrig hålla balansen i tyglarna. (inte menat som påhopp på dig, bara ett konstaterande från min sida)

:)

Det låter rättvist för både dig och hästen. Hoppas han kommer till en trevlig och duktig ryttare som kan ta vara på hans kapacitet! :)

Det hoppas jag med! Säljer honom inte till någon som jag inte tror passar, tänker vara lite kräsen, även om de är köparens marknad... Men jag gör den till min :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 392
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 891
Ridning Hej! Jag har en valack som pallnitar och drar ner huvudet. Oftast efter hinder men ibland bara av att galoppera. Detta har han gjort sen...
Svar
7
· Visningar
1 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka