Bett 15,5 cm

Egonson_

Trådstartare
Vet någon vilka som tillverkar tredelat fullcheek eller möjligen ett D-bett i storlek 15,5 cm. Kan funka med ett tredelat muffbett också.

Tvivlar tyvärr på att det finns men man kan ju alltid fråga :)

Tips och länkar om återförsäljare hänvisar jag till PM, men någon kanske kan tipsa om märken? Globus har tyvärr bara upp till 14,5 och så även Börjes.

Vill inte ha några åsikter ang. längden på bettet, det är en stor ardenner som ska ha bettet och det är inte min häst utan jag hjälper endast till att leta.

Sv: Bett 15,5 cm

Har för mig att jag nyss såg ett dringsbett i den storleken, skall bara komma på märket...
Håll utkik på udda sidor som ex tradera, där kan allt komma upp!

Våra brukshästar har alltid haft mycket mindre munnar så har aldrig kollat runt efter så stora bett.

Haloj, jag har en d ponny som drar 15,5 och det brukar vara enklast att lyssna med sin lokala hästbutik, de brukar få beställa hem det man vill ha. Inte så ofta man hittar dem i butik annars. :) Lycka till.

Haloj, jag har en d ponny som drar 15,5 och det brukar vara enklast att lyssna med sin lokala hästbutik, de brukar få beställa hem det man vill ha. Inte så ofta man hittar dem i butik annars. :) Lycka till.

Oj jäklar. Vad är det för ras på den? :) Känns sjukt stort :p Mitt halvblod på 170 som är riktigt grov drar 10,5 :D

Sprenger har D-bett i den storleken. Bara att beställa hem hos en affär som säljer saker från Sprenger.

Oj jäklar. Vad är det för ras på den? :) Känns sjukt stort :p Mitt halvblod på 170 som är riktigt grov drar 10,5 :D

en tinker på 147 cm..kolla på min profil så ser du bild på honom, det är den minsta av dem..stoet är större och har mindre bett strlk. :)

Han gjorde ett bett själv, ett vanligt tredelat som var för kort + ett bett med eggringar blev ett tredelat eggbett ;)
Superfint faktiskt!

Bomberbett har i den storleken. Ända upp till 16 cm om jag inte minns fel. Finns i massaolika varianter med olika ringar mm. Kanske värt att kolla!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en fundering angående bett till B-ponnymun för främst körning och tömkörning. Tänderna är kollade och är fina men det hittades...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: annakg
·
Utrustning Min fullblodsflicka ska äntligen ridas in nu och jag letar lite sporadiskt efter lite roligare utrustning till henne att ha framöver... 2
Svar
21
· Visningar
2 809
Senast: caballus
·
Utrustning Hej alla :) Behöver tips på välarbetade anatomiska bett som finns i korta storlekar (9,5 cm helst, 10,5 kan gå lite beroende på...
Svar
10
· Visningar
2 171
Senast: -moa-
·
Utrustning Har haft ett längre riduppehåll pga unghästar men är nu igång igen. En del av min gamla utrustning passar inte, jag har flera hästar nu...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: diamonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka