Bett i ponnystorlekar

bigganl

Trådstartare
Vart kan man hitta bett som passar en liten ponnymun? (8,5 cm eller 9,5 cm i vanliga bett.)
Tycker ofta westernbett lämpar sig bättre för små munnar då de inte är lika tjocka som vanliga bett. De är dessutom bättre formade för hästmunnen och har oftare fasta ringar.
Finns det någon bra nätbutik?

Sv: Bett i ponnystorlekar

haglunds har ett snaffle med d-ringar i små storlekar! :)

Tyvärr tycker jag att det finns ont om just westernbett i små storlekar annars. Nästan omöjligt att finna mindre än 10,5 cm.

Det är synd att det är så få storlekar för hästarna har ju väldigt olika stora munnar.
Ska kolla Haglunds.

jag har ett jättebra väldigt smalt tre-delat bett från globus. Inget westernbett utan vanligt. Men det kan jag verkligen rekomendera till små ponnymunnar!

Är det ett sånt med fasta ringar? (jag vill ha fasta ringar till unghästar)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 250
Senast: dukie
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 413
Senast: Roheryn
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Fazeem
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
2 011
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka