Bett till minishettis

Sv: Bett till minishettis

han har inte speciellt stort huvud men tydligen stor mun.. jag kan ta kort på honom med bettet nu i dagarna så ska ni få se en shettis med stort bett :D

jag har en shettis född förra året, alltså blir ett i år. hans mun är på tok för liten för att kunna ha något bett som passar. men jag anser inte att han behöver ha bett på ett tag heller. man behöver inte ha ettårshingstar tränsade på utställning och någon tömkörning börjar jag inte med än!
 
Sv: Bett till minishettis

Finns det ingen som vet hur man mäter ut bett storlek för den som inte har något bett till sin häst från början?? :)
 
Sv: Bett till minishettis

Det är nog svårt. det bästa är att kanske låna nåns bett (en del affärer lånar också ut) och prova det och sen avgöra om man ska prova ett mindre el. större.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 038
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 545
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp