NightShade
Trådstartare
Har efter 1,5års arbete i markarbete, skritt och trav börjat rida in min travare i galopp. Vilket fungerar bra förutom att han nu under galopp blir väldigt het och vägrar lyssna på tygeln. Idag har jag till och med ramlat av då herrn inte ville sakta ned på en liten volt. Nästan otroligt att jag inte gjort det fler ggr :P Funderar på att betsla upp under inridningen då det just nu känns som att man nästan sågar honom i munnen innan han släpper efter. Rider på ett tredelat idag. Fick rådet om ett pessoa av min tränare som var med idag men det vill jag helst skippa då vi alla vet hur det fungerar. Vad skulle ni ha betslat upp till?
Jag och min häst går väldigt lugnt fram i utbildningen. Har provat att longera honom innan utan resultat. Behöver inga dömande kommentarer utan råd. Jag försöker göra det bästa för min häst.
Jag och min häst går väldigt lugnt fram i utbildningen. Har provat att longera honom innan utan resultat. Behöver inga dömande kommentarer utan råd. Jag försöker göra det bästa för min häst.