• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare v_NiniZ_v
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 653
V

v_NiniZ_v

vad har ni för storlek på bettet för era ridtravare? Och vad är det för modell?

Nina

Sv: bett?

Jag använder ett tredelat eggbett, 12,5 cm.
När han kom hade vanligt tvådelat tränsbett i storlek 14,5 :crazy: ..

Vad har du för storlek till din häst.. ?

/Koko_

Rakt odelat tränsbett 10,5 cm
Tredelat parerstångsbett 10,5 cm
Odelat pelham 10,5 cm

13,5 när hon kom hade hon 15.. suck. När ska bettstorlek ingå på ridskolan? Eller, när ska alla ridlärare läsa här? :)

/jenny

När jag hade ridtravare reds hon på ett 10,5 tredelat fullcheek eller ett vanligt tredelat bett.

Tredelat vanligt samt tredelat pessoa, 10,5 eller 11.5 tror 10.5 om jag inte minns helt fel. Har även sidepull och hack till henne

Fungerar hackamore å sidepull bra på travhäst? har tänkt testa :idea:

Men det borde väl vara likadant på alla raser väl.. det beror väl på personligheten.. elr.. äh. allting blir fel när jag ska berätta :rofl:Och hur man rider!

Senast ändrad av en moderator:

Klart det beror på hästen o inte på rasen vad den trivs med :P

Jag rider min på hack alltid. Alla hans bett är dock i strl 115.

Mitt vbl har 10.5 på bett och det är ett rakt med fasta ringar.

Men jag rider oftast bettlöst, på sidebull, bitless eller hack. Det trivs hon bäst med.

modell på hästen eller modell på bettet :D
Hästen är 163 hög och grov. Har 11,5 på bett tredelat eller rakt med fasta ringar...

Medryttarpållen har 13,5 i bettstorlek (älghuvud med tillhörande breeed mun), och vi varierar mellan ett svagt böjt oledat och ett tredelat med kula. Emellanåt rider jag på sidepull också.

Snaffle, ganska smalt och med platta ringar. Det är det enda bett som pålle gillar. Har provat de flesta, men finns inget han går så bra som på snaffle. Men det är slitet och jag försöker hitta ett nytt likadant, men det finns ju inte :crazy:

På min kallblodstravare varvar jag mellan rakt muffbett, tredelat, "vanligt" ledat tränsbett och i enstaka fall (bara provat en gång under fyra år) jaktkandar.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 204
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
443
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 073
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vab eller inte
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur