fitzy

Trådstartare
måste bara berätta..jag har haft min häst i två år å växlat mellan tvådelat å tredelat tränsbett. De har funkat jättebra även om hon kan bli lite stark ibland å skita i bettet om hon vill men iaf så fick jag rekomendartioner från tränare att byta upp mig på bett..jag har funderat länge och slog tiill slut slag i saken å köpte ett skänkel tvådelat bett, jag har aldrig ridit på sånt innan å tänkte att jag kommetr aldrig våga ta i henne om hon gör nått mm mm..så igår stängde jag in mig på åkern och hoppade upp...med nya bettet i munnen, jättenervös...å började rida å herre jösses vilken häst!! bara man visade eftergiften hela tiden så gick allt smort..jag har inte känt henne sån innan, hur mjuk som helst å de kändes verkligen inte som man hade nåt i handen..om de är så de känns att rida häst så är jag mer än nöjd..jag ville varken fråga nåt eller skryta..ville bara berätta för allt kändes helt plötsligt så himla bra..tack för mig:)

Sv: bettbyte

Vad roligt för dig och pållen att det gick bra. Jag har själv samma bett och det funkar jättebra på min arab. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i... 2 3
Svar
49
· Visningar
9 420
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 143
Senast: Crossline
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av... 2
Svar
31
· Visningar
4 736
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vad för fördelar eller nackdelar är det med lösa, jämfört med fasta ringar, (eggbett), på ett rakt bett? Hur skiljer de sig enligt din...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka