Bettförslag till fullblod

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Barynia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 101
Sv: Bettförslag till fullblod

Jag tycker faktiskt inte att fullbod alls är "besvärliga" i munnen men ¨påfallande ofta har de besvär av ryttaren dvs ryttarens händer är själva problemet, de har alltså känsligare munnar. Samma häst som går hur fint som helst med en ryttare, lugn i munnen kan hacka irriterat med en annan ryttare, oftast handlar det om att hålla för mycket och inte ge tillräckligt med tygel eller att handen verkar bakåt och blir låst.
Det blir en ond cirkel. Därför tycker jag att innan man grejar med olika bett ska man rannsaka sej själv och prova att våga lätta av i handen och se hur det fungerar.

Sv: Bettförslag till fullblod

jag använder magic bit från pessoa, grymt bra. tredelat, koppar och ligger still i munnen utan att störa hästen. rekommenderas varmt, jag vet många med fbl som använder detta och både häst och ryttare är nöjda.

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 531
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Lipperta
·
Utrustning Hej! Jag rider en häst som är väldigt känslig och lyhörd för hjälperna. Han är en mycket trevlig häst när han kommer till ro, ryttaren...
Svar
6
· Visningar
2 159
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka