Betthjälp

Bukefalos 30 år!

Fiorano

Trådstartare
Min känsliga lilla häst trivs bäst på syntetbett och det han går absolut bäst på är ett Trust innosense pelham. Så jag köpte ett vanligt rakt likadant bett och han är fin i kontakten på det också. Men. På det vanliga bettet får han en liten rodnad ovanför mungipan. Har Acavallos bettskivor på båda betten och de är i samma storlek. Han är väldigt lätt I kontakten på båda betten.

Så jag funderar på vad som ger denna rodnaden. Skillnaden på betten rent mekaniskt är ju att pelhamet lyfts lite i tygeltagen så det blir ett annat tryck. Därför tänker jag att kanske ett baucher skulle kunna fungera. Trust har ett innosense baucher men det får jag inte tävla dressyr på.

Därför är frågan vad tusan jag ska prova? Finns det något ledat syntetbett med baucher?

Åh vad bra! Har tittat på just deras baucher gold line, men vill hellre ha syntet. Då ska jag definitivt hålla utkik efter det🙏
Jag har precis beställt Fagers syntetpelham, Nicole, hårdare varianten. Ska bli spännande att se hur deras syntetbett ser ut och fungerar.

Liknande trådar

• Nödbroms
  • Alltså dessa bett
  • Bett till känslig häst som inte vill bli störd i munnen??!
  • Bett - dressyr

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka