Beuceron? (långt)

Sv: Beuceron? (långt)

Ha ha....du har så rätt. Man har en hel del fördomar, trots att man inte har så mkt torrt på fötterna. :D

Har själv en del fördomar, en del helt befogade och en del som tagna ur luften bara för att man råkat träffa någon stackars individ som varit udda.

Hade ju varit roligt med en tråd där man får svara vilka fördomar man har och varför inför vissa raser, men det är stor chans att den tråden skulle spåra ur, så det är nog bäst att låta bli.

Men som Elionor skriver, så blir det ju även tvärtom. Jag känner många som vill ha en viss ras bara för att de känner en individ som är supertrevlig. Två st har köpt schäfer för att de tycker mina är fina. :crazy: De är ännu bara valpar, så vi får väl se hur det kommer att sluta.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Beuceron? (långt)

Starta en sån tråd, skulle ju vara jätteroligt. :D
 
Sv: Beuceron? (långt)

Jag kan bara tala om min egen Beauceronhane, alltså som individ. Han är sk. "svår" men om man bara lyckas lägga band på alla energi som han har kommer han bli toppen. Det jag lärt mig och märkt är att relationen är väldigt viktig, för alla hundar iofs. Men min hane är väldigt dominant och har svårt att "ge vika" och då har relationsövningar hjälp oss MYCKET.

Jag skulle kanske inte råda någon första hundsägare att skaffa en Beauceron. Elller det är fel att säga så med. Man vet ju aldrig var man får förens man fått hem odågorna ;) Sen valde jag själv Beauceron som första hund, vilket varit tufft men jag har lärt mig enormt mycket. Vill man verkligen ha en sk. tuff ras så kan man väl skaffa sig det då, men det ligger mycket jobb framför en. Jag ville inte ha en "lätt" (ni vet vad jag menar) förstahund bara för att ha en. Utan köpte mig den rasen jag helst av allt ville ha och fick göra det bästa av det. Dvs. frågat och tränat för olika tränare osv.

Lite vimsigt inlägg, hoppas ni förstår :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp