S

skumpan2000

Nån som ger det till kaninen vid pälsfällning? Hur mycket är det man ska ge? Har en heremlinhona som jag gav beviplex i våras men har glömt bort hur mkt det var! Vore tacksam för svar! :)
 
På apotket,men man får ofta beställa flytande då de har bara tabletter. 500 ml ca 60 kr? Har inte testat men Empty är nöjd vet jag! O så som hon säger de förknippar sprutan med ngt gott då!
Fast jag har oxå läst att djur o människor har lättare för att ta upp B-vitaminer i jäst form än flytande.
 
jag tycker det funkar super, ffa på ickis eftersom hon är så gammal och grå...
ungefär 60 kronor får man lägga ut, men det är det värt.
det stämmer dock som paradiset säger att både djur och människor lättare tar upp ämnena i naturlig än i syntetisk form.
bryggerijäst och linfrö innehåller mycket b vitamin.
högkoncenterade vitaminpreparat kan jag dock tycka vara helt befogat att ge vid intensiv cellförbrukning av t.ex. b vitamin vid fällning och sättning.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
563
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
290
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
670
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp