Bukefalos 28 år!

BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

T

TheOne

Beräknad dag för liten var i torsdags, hände inget... sen i lördags har jag haft mensvärk hela tiden... har hört av andra att det kan vara ett första tecken på att bebis är på G... från igårkväll har jag haft mensvärk var 8-10 minut!! Har inte kunnat sova alls, använda mig av den lånade TENS-apparaten ett tag för att kunna vila nåt alls.... trodde verkligen det var på G, men vattnet har inte gått... har fortfarande mensvärk... usch vad detta är tråkigt!! varför kommer inte bebis, varför ska man bli "lurad" med mensvärk.. ? :(
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Håll koll om det kommer tätare bara, vattnet behöver inte gå för att förlossningen ska vara på gång. För vissa går vattnet först när bebisen kommit långt ner och krystvärkarna kommer!
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Se det som att mensvärken kanske mjuknar upp och öppnar :idea: så när det väl sätter igång på riktigt kanske det går fort! Så var det för mig, hade lite mensvärk till och från i 1-2 dygn, och när det väl satte igång var hon ute inom en timme :D
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Beräknad dag för liten var i torsdags, hände inget... sen i lördags har jag haft mensvärk hela tiden... har hört av andra att det kan vara ett första tecken på att bebis är på G... från igårkväll har jag haft mensvärk var 8-10 minut!! Har inte kunnat sova alls, använda mig av den lånade TENS-apparaten ett tag för att kunna vila nåt alls.... trodde verkligen det var på G, men vattnet har inte gått... har fortfarande mensvärk... usch vad detta är tråkigt!! varför kommer inte bebis, varför ska man bli "lurad" med mensvärk.. ? :(
Så var det för mig när min första föddes. Antagligen är du på BB nu, TheOne! :D Just "mensvärken" öppnar upp för bebis så att det går snabbt sen när du väl kommer in till sjukhuset. Åk in i tid. ;)
Lycka till! :laugh:
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

För vissa går vattnet först när bebisen kommit långt ner och krystvärkarna kommer!

För min mamma kom fosterhinnan och vattnet först, sen sprack hinnan och vattnet gick och i nästa värk kom syrran som skjuten ur en kanon, brukar skämta med att det var tur hon satt fast i navelsträngen.

Tänk vilken dröm, först en "mjuk vatten ballong" som banar väg och inte ett hårt huvud som inte kan ändra storlek.



Hejja TheOne:s bebis
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Heter inte det nåt speciellt? Och betyder inte det tur eller nåt sånt?

TS:
Mitt vatten gick kanske 5 minuter innan Elina föddes, så det skulle jag INTE vänta på :D Åk in på första smärtsamma värken, säger jag!
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Har värk, fortfarande typ mensvärk, var 5 minut nu... vattnet har inte gått... ska åka in om ca en halvtimme, då har det varit byte på personalen så vi slipper för många olika :)

ligger nu i sängen och kvider med bärbar dator ;)
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

TS:
Mitt vatten gick kanske 5 minuter innan Elina föddes, så det skulle jag INTE vänta på :D

Haha nä det är nog inte så smart att vänta på det :D

Till oss sa de kom in antingen när värkarna blir regelbundna, om vattnet går eller om man börjar blöda. Mitt vatten gick ett par timmar innan Sam föddes, men inte en chans att jag kunnat stanna hemma till dess! :D

Heja The Ones bebis! :bump::bump:
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Bra att du åker in!!!
Min gissning är att det kommer att gå jättesnabbt när du väl är framme!
Hoppas du hinner till sjukhuset bara... :o
Jag gick hemma med "mensvärk" rätt länge med första barnet, och hann inte vara inne en timma heller förrän han var ute.... Det gick lite väl snabbt om vi säger så, för varken jag eller förlossningspersonalen hann riktigt med. :crazy:
Lycka till!!! :bump:
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Vi åkte in vid 19, men blev hemskickade igen vid 21, var inte öppen så mycket... :( Fick värktabletter och sömntabletter för att vila lite, men de fungerade inte alls... åkte in igen vid 2330, då gick det fort! 3 timmar senare föddes vår lilla dotter :)
stolta som attans är vi nu! :)
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Ååååå Grattis !!! Får man fråga vad hon heter ?
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

grattis ^^ min kompis fick barn i söndags och måste medge att man blir sugen :angel: vill dock inte gå igenom graviditeten...kan man skippa den?? ;)
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Grattis till den lilla!!!!

nm_disney_06.gif
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

ooops jag har ofta mensvärk, dock inte helt regelbundet tror jag. Men det är nästan 4 v kvar till BF och bebis är inte fixerad än.

GRATTIS till den lilla!
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Det får man gärna fråga!! men vi har inte lyckats komma överens om något ännu... :( men hoppas på att göra det innan dagen är slut :)
 
Sv: BF i torsdags, mensvärk sen i lördags.... :(

Stort grattis! :laugh::banana::bump:
Vi tog flera dagar på oss innan vi kom på vad vår son skulle heta, så ta det lugnt bara. Det rätta dyker upp rätt som det är. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 570
Senast: nickan1
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 004
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 278
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp