BH med vinge

Du skrev att ditt problem är att det väller över i armhålan och då är det ofta att bh-n inte passar. Eftersom då är inte hela bröstet i bh-n. Men om det är så att det ”väller” över på flera ställen så framkom inte det först eftersom du undrade om problemet kunde lösas med sidovinge
Nja, det undrade jag inte. Det var bakgrunden till min fråga, själva frågan var om någon provat dem. Jag skrev inte att det var mitt enda problem.
 
Det enda problemet TS har är ju att det är för mycket fett i armhålan så tolkar jag det iallafall eftersom hon ville veta om det går att lösa med en bh med en sidovinge. Och då kan det vara problem med modellen på bh-n men hon säger att bh-n passar perfekt så då bör inte ens problemet med fettet som väller ut bh-n finnas

Men tänker du att anledningen till att den här personen har fett som väller över bh-bandet är att hon har för liten kupstorlek?

Bilden är lånad från Evas underkläders artikel om att hitta rätt BH-storlek.

3381A825-B6B1-49E6-A4E6-BDD26CC743CE.png
3381A825-B6B1-49E6-A4E6-BDD26CC743CE.png
 
Nja, det undrade jag inte. Det var bakgrunden till min fråga, själva frågan var om någon provat dem. Jag skrev inte att det var mitt enda problem.
Då fattade jag fel eftersom du frågade om problemet kunde lösas med sidovinge och då tolkade jag det som att det var det enda som var problemet för att du skylla kunna bära de kläder du önskar.
Och eftersom jag anser att om man har en passade bh så har man inte en massa obekvämt fluff som hänger i armhålorna. Bh-n ska sitta bekvämt när den passar
 
Jag ser bara en baksida så kan inte se hur kupan sitter överhuvudtaget

Men du ser ju att fetter väller över bandet? Tror du alltså att det beror på att kupstorleken är fel eller för att personen har mjukt fett och ett hårt band runtom?
 
Men du ser ju att fetter väller över bandet? Tror du alltså att det beror på att kupstorleken är fel eller för att personen har mjukt fett och ett hårt band runtom?
Om du läser så skriver Evas underkläder själva att det inte ska välla över i armhålan.

Men jag har ingen aning om kupan är fel. Det finns kanske bättre MODELLER av bh för henne att ha om hon känner sig obekväm i det hon har på sig. Om hon är bekväm så är ju det bra men om det skär in och inte är bekvämt så är modellen fel för personen.
 
Om du läser så skriver Evas underkläder själva att det inte ska välla över i armhålan.

Men jag har ingen aning om kupan är fel. Det finns kanske bättre MODELLER av bh för henne att ha om hon känner sig obekväm i det hon har på sig. Om hon är bekväm så är ju det bra men om det skär in och inte är bekvämt så är modellen fel för personen.

BRÖSTET ska inte välla över i armhålan men fett på sidan av kroppen är inte samma sak som bröst.
 
BRÖSTET ska inte välla över i armhålan men fett på sidan av kroppen är inte samma sak som bröst.
Jag svarade efter vad TS skrev först att hon hade problem med att det vällde över i armhålorna och då frågade jag om hon hade rätt storlek och modell för jag tolkade det som att det kunde vara bröstet! Sen att ni har bestämt er för att jag skriver nått annat är faktiskt inte mitt fel. Jag skriver om bröst i armhålan och att det ofta är ett fel som många gör.
 
Jag svarade efter vad TS skrev först att hon hade problem med att det vällde över i armhålorna och då frågade jag om hon hade rätt storlek och modell för jag tolkade det som att det kunde vara bröstet! Sen att ni har bestämt er för att jag skriver nått annat är faktiskt inte mitt fel. Jag skriver om bröst i armhålan och att det ofta är ett fel som många gör.

Jo men hon svarade ju direkt att hon hade rätt storlek och att det berodde på att hon var tjock men du verkade inte acceptera det utan fortsatte påstå att hon hade fel storlek och sa att om man hade rätt storlek får man inget fluff i armhålan.
 
Jo men hon svarade ju direkt att hon hade rätt storlek och att det berodde på att hon var tjock men du verkade inte acceptera det utan fortsatte påstå att hon hade fel storlek och sa att om man hade rätt storlek får man inget fluff i armhålan.
Har man rätt storlek så väller inte bröstet över i armhålan.
Och jag svarade andra på att det inte bara är omkrets och kupa som spelar roll utan det är även modellen på bhn. Så har man rätt storlek men det ändå inte är bekvämt så bör man kolla på andra modeller
 
Jag svarade efter vad TS skrev först att hon hade problem med att det vällde över i armhålorna och då frågade jag om hon hade rätt storlek och modell för jag tolkade det som att det kunde vara bröstet! Sen att ni har bestämt er för att jag skriver nått annat är faktiskt inte mitt fel. Jag skriver om bröst i armhålan och att det ofta är ett fel som många gör.

Problemet här är snarare att du inte verkar ta in att det inte bara är bröst som kan skapa valkar i armhålan utan även vanligt fett, som finns runt om så att säga, dvs på sidorna och även ryggen. Det är helt okej att det blir ett missförstånd i början, men flera stycken har nu försökt förklara för dig att det inte är bröst som sväller över på fel sida kupan som är problemet. Trots det fortsätter du med lösningen för just det problemet, trots att det inte är problemet.
 
Problemet här är snarare att du inte verkar ta in att det inte bara är bröst som kan skapa valkar i armhålan utan även vanligt fett, som finns runt om så att säga, dvs även ryggen. Det är helt okej att det blir ett missförstånd i början, men flera stycken har nu försökt förklara att det inte är bröst som sväller över på fel sida kupan som är problemet. Trots det fortsätter du med lösningen för just det problemet, trots att det inte är problemet.
Jag förklarar bara hur jag menade vilket folk vägrar förstå. Jag är fullt medveten om att annat kan skapa valkar men eftersom jag tolkade som om att det var ENBART valkar i ARMHÅLAN så har jag svarat efter det. Men jag är fullt medveten om att det är annat men jag har fortfarande svarat på att om det bara är i armhålan så är det oftast fel storlek/modell. Och det stämmer ju med vad som står på olika bh sidor.
Men detta kommer inte fungera att diskutera eftersom vi inte pratar om samma grej överhuvudtaget längre
 
Jag förklarar bara hur jag menade vilket folk vägrar förstå. Jag är fullt medveten om att annat kan skapa valkar men eftersom jag tolkade som om att det var ENBART valkar i ARMHÅLAN så har jag svarat efter det. Men jag är fullt medveten om att det är annat men jag har fortfarande svarat på att om det bara är i armhålan så är det oftast fel storlek/modell. Och det stämmer ju med vad som står på olika bh sidor.
Men detta kommer inte fungera att diskutera eftersom vi inte pratar om samma grej överhuvudtaget längre

Det finns väl inget att diskutera eftersom det inte är problemet? (Och att man kan behöva en annan modell eller storlek om BH:n inte passar är det ingen som ifrågasätter så det är nog inget att diskutera heller.)
 
Nej, det funkar inte alltid att skopa fram bröstet. Nej, det behöver inte betyda att bh'n sitter fel. Det är en väldig förenkling att tro det.
Det jag tror vingen kan hjälpa med, kanske, är att dölja fettet och få det att se bättre ut under tighta kläder.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
252
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: Trott
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp