BH med vinge

Nja man ska ha en modell som passar också. Så att hela bröstet får plats i kupan. (Alla bröst ser olika ut och exakt samma storlek behöver inte passa i samma modell eftersom bröstformen kan variera)
Oftast så kan man börja med att kolla över omkrets och kupstorlek eftersom många har för stort runt om och för liten kupa. Men om man har korrekt där så får man kolla på olika modeller. Det finns ju rätt många olika.
Raderat, ändrade mig.
 
Ja, och det är ju exakt det jag gör iom tråden? Så galet tröttsamt att svaret alltid är ”du har nog fel bh”, mina passar utmärkt förutom att jag är FET och därmed har massa mjukt fluff överallt och nu såg jag en grej som kanske kunde hjälpa ett av dem.
Fast hur ska en liten tygbit hjälpa om du har så extremt mycket fluff? Jag tror fortfarande att du har haft fel modeller så att hela bröstet inte hamnat i kupan ordentligt (då blir det fluff i armhålan)
Men annars så är det bara att köpa och prova men om du redan har välpassande bh-ar så kommer det troligen inte göra någon skillnad mera än att det blir knöligt
 
Tack :bow:

Mitt fluff blir på ryggen, sjukt störande och jag hatar det. Tur jag har hyfsat små bröst så jag kan ha BHn så löst spänd det bara går för att slippa ryggfluffet... :meh:
Jag har fluff på ryggen med :( det är det fulaste, men det som blir i armhålan är både fult och ger upphov till skav när det är varmt.
 
Fast hur ska en liten tygbit hjälpa om du har så extremt mycket fluff? Jag tror fortfarande att du har haft fel modeller så att hela bröstet inte hamnat i kupan ordentligt (då blir det fluff i armhålan)
Men annars så är det bara att köpa och prova men om du redan har välpassande bh-ar så kommer det troligen inte göra någon skillnad mera än att det blir knöligt
Nu raderade jag mitt svar, för jag orkar faktiskt inte den här nedlåtande ”du har fel modell”-grejen som du kör med.
 
Nu raderade jag mitt svar, för jag orkar faktiskt inte den här nedlåtande ”du har fel modell”-grejen som du kör med.
Ursäkta för att man försöker ge lite tips.
Men toppen bra att du redan har passade bh för då har du ju inga problem med fluff i armhålan 👍
 
Tack :bow:

Mitt fluff blir på ryggen, sjukt störande och jag hatar det. Tur jag har hyfsat små bröst så jag kan ha BHn så löst spänd det bara går för att slippa ryggfluffet... :meh:
Jag har också på ryggen (och sidorna) men bryr mig inte. Viktigare att bh-n sitter ordentligt så jag inte får ont.
Fast iofs har jag aldrig gillat åtsittande kläder heller, om man vill ha lite tajta kläder kan jag förstå att det känns trist med fluff som syns.
 
Nja man ska ha en modell som passar också. Så att hela bröstet får plats i kupan. (Alla bröst ser olika ut och exakt samma storlek behöver inte passa i samma modell eftersom bröstformen kan variera)
Oftast så kan man börja med att kolla över omkrets och kupstorlek eftersom många har för stort runt om och för liten kupa. Men om man har korrekt där så får man kolla på olika modeller. Det finns ju rätt många olika.
Kupan sitter inte på ryggen, Sweep! 😁
 
Jag har också på ryggen (och sidorna) men bryr mig inte. Viktigare att bh-n sitter ordentligt så jag inte får ont.
Fast iofs har jag aldrig gillat åtsittande kläder heller, om man vill ha lite tajta kläder kan jag förstå att det känns trist med fluff som syns.

Skön känsla att inte bry sig.

Jag har aldrig tålt kläder som sitter åt och bildar ränder, kanter eller valkar. Har varit sån sedan jag var barn. Har grymt stora problem med känslan av att kroppen liksom är mjuk och fluffig. Jag kan inte ens kramas, på den nivån är det.
 
Jag har inte provat den modellen, men har ett annat tips. För mig fungerar en modell bygellös topp med urtagbara inlägg från lindex bra. Tagit en storlek större än jag normalt sett har för att slippa att det klämmer någonstans, den slätar ut fint.
Tycker det är svårt med alla typer av bh som har knäppe att slippa fluff, och det har ju alla bygelbh. Sedan beror det ju förstås på vilket stöd man behöver men för mig funkar topp bra trots e-kupa.
 
Ursäkta för att man försöker ge lite tips.
Men toppen bra att du redan har passade bh för då har du ju inga problem med fluff i armhålan 👍

Men om du har fett på sidan av kroppen och sätter ett band över fettet kommer fettet att tryckas in precis där bandet går och välla ut över och under bandet. Det har inget att göra med kupstorlek. Om du inte menar att man ska trycka in fett från sidan, som inte är bröstvävnad, in i kupan?

Du låter väldigt oförstående för att andras kroppar inte ser ut och fungerar som din smala kropp gör.
 
Men kupan ska väl inte sitta i armhålan heller? Emme hur menar du egentligen?
Man ska skopa fram bröstet så att hela hamnar i kupan. Annars kan en del hamna ”bakåt” i armhålan och allas bröst ser olika ut och en del har brösten längre bak än andra och då trillar det också över åt sidan.
Jag har en bh där bygeln är precis i mitten mellan fram och baksida så typ 5-10cm från armhålan
 
Men om du har fett på sidan av kroppen och sätter ett band över fettet kommer fettet att tryckas in precis där bandet går och välla ut över och under bandet. Det har inget att göra med kupstorlek. Om du inte menar att man ska trycka in fett från sidan, som inte är bröstvävnad, in i kupan?

Du låter väldigt oförstående för att andras kroppar inte ser ut och fungerar som din smala kropp gör.
Smal??? Jag väger minst 40kg för mycket så jag är VERKLIGEN inte smal.
 
Ursäkta för att man försöker ge lite tips.
Men toppen bra att du redan har passade bh för då har du ju inga problem med fluff i armhålan 👍
Men det gör du ju inte? Jag undrade om någon testat denna modell och det har du inte? Istället väljer du att mästra. Om du har så himla svårt att föreställa sig att kroppar ser olika ut så låt gärna bli ”tips”. Eller är det kanske mina bröst som gör att det hänger ut över bh:n även på ryggen? Du tänker att du på den lilla info som finns här gör den bedömningen av hur mina underkläder passar bättre än personalen i de butiker där jag provat ut dem?
 
Men om du har fett på sidan av kroppen och sätter ett band över fettet kommer fettet att tryckas in precis där bandet går och välla ut över och under bandet. Det har inget att göra med kupstorlek. Om du inte menar att man ska trycka in fett från sidan, som inte är bröstvävnad, in i kupan?

Du låter väldigt oförstående för att andras kroppar inte ser ut och fungerar som din smala kropp gör.
Det enda problemet TS har är ju att det är för mycket fett i armhålan så tolkar jag det iallafall eftersom hon ville veta om det går att lösa med en bh med en sidovinge. Och då kan det vara problem med modellen på bh-n men hon säger att bh-n passar perfekt så då bör inte ens problemet med fettet som väller ut bh-n finnas
 
Men det gör du ju inte? Jag undrade om någon testat denna modell och det har du inte? Istället väljer du att mästra. Om du har så himla svårt att föreställa sig att kroppar ser olika ut så låt gärna bli ”tips”. Eller är det kanske mina bröst som gör att det hänger ut över bh:n även på ryggen? Du tänker att du på den lilla info som finns här gör den bedömningen av hur mina underkläder passar bättre än personalen i de butiker där jag provat ut dem?
Du skrev att ditt problem är att det väller över i armhålan och då är det ofta att bh-n inte passar. Eftersom då är inte hela bröstet i bh-n. Men om det är så att det ”väller” över på flera ställen så framkom inte det först eftersom du undrade om problemet kunde lösas med sidovinge
 
Man ska skopa fram bröstet så att hela hamnar i kupan. Annars kan en del hamna ”bakåt” i armhålan och allas bröst ser olika ut och en del har brösten längre bak än andra och då trillar det också över åt sidan.
Jag har en bh där bygeln är precis i mitten mellan fram och baksida så typ 5-10cm från armhålan
Jag tror verkligen inte alls att du förstår. Alltså skopa fram? Nä, det funkar inte så. Och få är jag inte ens överviktig, men fluff finns absolut, och det går inte att skopa in nåt sidfläsk i en bh-kupa.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Trott
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 311
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
666
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 799
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp