Bidrar man till den ryska krigskassan

Då får man öka kunskapen, inte ignorera vad som händer. Även om det kräver lite mer ansträngning. Och sprida kunskapen, genom tex öppna forum som Buke.
Kan erkänna att det känns tröstlöst när få högutbildade som jobbar inom mat tror att orkla är ett litet företag och att Ekströms är svenskt.
 
Ärligt talat, när det gäller ren lyxkonsumtion (som choklad, kaffe mm), då tycker jag det är ett minimum av konsumentmoral att åtminstone låta bli de producenter man vet är rövhattar. Eller bara låta bli att köpa produkten om det är så jobbigt att göra ett annat val. Har man det så jäkla bra att man kan stå vid chokladhyllan och gnälla, då har man inte mycket respekt kvar i mina ögon...

Klart att det alltid finns någon som är värre, något som är tvetydigt, osv. Men det lika lite ursäkt som att dumpa skräp på backen eller armbåga folk på bussen bara för att någon annan kunde ha gjort detsamma.
 
Mondelez är ju jättestort, det vore svårt att undvika deras produkter.
Är samma med de andra livsmedelsjättarna, några få jättar äger i princip alla märken.
Är det jag tror inte många vet (menar inte här på just buke utan i samhället)

Även Barilla säljer fortfarande i Ryssland så slut med wasa knäckebröd.

Hur nu en kopraktiv kan vara ägt av Lactalis är en annan sak men så är det och Skåne mejeri ägs av Lactalis som säljer som innan i Ryssland.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp