Bidrar man till den ryska krigskassan

Hur är det med HM då? Dom som dumpar kläder 1000mil från Sverige.
MH har jag koll från huvudet. Stängde när sanktionerna kom för att sedan öppna igen ett kort tag för att sälja ut det som fanns på plats och sedan stängt och förblivit stängt men har kvar och betalar fortfarande hyran för att ha kvar platsen.

Typ samma för ikea.

Överlag har svensktägda företag mycket lite med Ryssland kvar att göra vad jag hittar, är väl SEB som är det akivaste svensktägda företaget.
 
MH har jag koll från huvudet. Stängde när sanktionerna kom för att sedan öppna igen ett kort tag för att sälja ut det som fanns på plats och sedan stängt och förblivit stängt men har kvar och betalar fortfarande hyran för att ha kvar platsen.

Typ samma för ikea.

Överlag har svensktägda företag mycket lite med Ryssland kvar att göra vad jag hittar, är väl SEB som är det akivaste svensktägda företaget.
Ok dom bidrar fortfarande till kriget då? Då vill dom tillbaka den dan när kriget är slut
 
Ok dom bidrar fortfarande till kriget då? Då vill dom tillbaka den dan när kriget är slut
Ja dom vill tillbaka. Går ju att se det tvärt om. HM håller en plats som ingen annan kan ta och börja sälja på och jag ser nog det som ett företag som betalar hyran och säljer ger betydligt mer pengar till Ryssland än någon som bara betalar för en plats men inte säljer eller har anställda kvar.
 
Ja dom vill tillbaka. Går ju att se det tvärt om. HM håller en plats som ingen annan kan ta och börja sälja på och jag ser nog det som ett företag som betalar hyran och säljer ger betydligt mer pengar till Ryssland än någon som bara betalar för en plats men inte säljer eller har anställda kvar.
Den dagen kriget är slut hoppas jag att bojkotterna fortsätter i minst 100år.
 
Apropå bojkott. Svårt att sälja ;)
 

Bifogade filer

  • 20230611_150750.jpg
    20230611_150750.jpg
    482,3 KB · Visningar: 91
Och? Om jag dör minskar mitt klimatavtryck. Tycker du att jag ska sluta leva?
Visserligen vore det allra bäst för klimatet om hela mänskligheten dog knall och fall i detta ögonblick, men det skulle vara lite magstarkt av mig att lägga hela detta ansvar på dig.

Jag menar snarare att vi kan göra hur mycket mer som helst, vi som bor i Sverige.
Hur vi konsumerar, vad vi äter, hur vi transporterar oss, hur vi värmer upp våra hus.

Men samtidigt är även det här en annan tråd.
 
Sedan tycker jag Apple är lite klurig då dom själva uttrycker sig såhär "suspend all official site sales; turn off select apps and services"

"official site" är det försäljning i egna butiker det innebär? eller kommer Apple produkterna genom mellanhänder in till butiker i Ryssland? För det är inte svårt att kunna köpa nya Apple produkter i Ryssland. Vad innebär "turn off select apps and services"? Osäkra källor säger att det typ bara är att du inte kan betala med telefonen.
 
Jag tror inte en bojkott hjälper då kunskapen är för låg bland oss om hur ägandet ser du.
https://www.svd.se/a/O802Pw/darfor-uppror-marabou-var-gamla-chokladkaka

Situationen är besvärlig för chokladtillverkaren, enligt varumärkesforskaren Eva Ossiansson.

– Strategin verkar vara att hoppas att det ska blåsa över, säger hon.

SJ, SAS och Petter Stordalens hotellkedja Strawberry är några av företagen som den senaste tiden valt att sluta sälja Marabou.

Skälet är att chokladtillverkaren ägs av amerikanska Mondelez som har svartlistats av ukrainska myndigheter.

Om den fortsätter kan den definitivt hjälpa.

GB och Zoegas är ju inte ännnu på svartal listan från Ukraina men GB har vi som sagt redan börjat bojkotta och det får väl bli Zoegas också.
 
https://www.svd.se/a/O802Pw/darfor-uppror-marabou-var-gamla-chokladkaka





Om den fortsätter kan den definitivt hjälpa.

GB och Zoegas är ju inte ännnu på svartal listan från Ukraina men GB har vi som sagt redan börjat bojkotta och det får väl bli Zoegas också.
SvD har med denna som gör att jag tror det är svårt med en bojkott från befolkningen, att företaget bojkottar andra företaget har jag aldrig nämnt något om.

"Ska vi inte äta den glassen då? Som konsument är det svårt att ha koll på alla varumärken och deras kopplingar till varandra, säger Eva Ossiansson och fortsätter:

– Ofta vill man inte skylta med moderbolaget, utan på paketen frontar man med produktvarumärket. Det är en del av strategin att vi ska fortsätta känna igen ett varumärke som vi har köpt över tid, säger hon."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp