Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Vi har en Britax Freeway som är skitsmidig att sätta fast och flytta, har köpt extraremmar till både min pappas och mammas bil så det går snabbt att flytta över :)
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

ahhh... ska kolla om ngn liknar den.....

edit: Britax Hi-way ser ut som en nyversion av Freeway :) Skulle tro den är lika smidig att ha :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Aha, okej. HiWay är helt klart ett alternativ för oss. :)
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Aha, sorry att jag missade det.

Men någon stol som hette cosmic någonting har jag hört massa positivt om med.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Men..... vi har ingen försäkring hos If och vi hyr?

Vi betalar lite mer än 100 kr just för att vi inte har haft dem tidigare. Hos Folksam kunde vi inte hyra, då man var tvungen att ha en bil försäkrad hos dem.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Okej, det var bara vad jag fick fram av deras hemsida.

Nu spelar det ingen roll för oss eftersom den inte passar i bilen vi oftast åker.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Vi har också en Britax HiWay, gillar den hyffsat.
Men vi har haft problem med att remmen som nedre spännesdelen sitter i, grenremmen "släpper" så spännet kryper uppåt. Så spänner vi ner det och så går det ett tag så är spännet högt upp igen.

Men vi får nog gå och fråga där vi köpte den om det ska vara så,eller om det är något fel på just den här.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

*kl*

Vi har också en Britax HiWay och jag är nöjd med den. William sitter bra i den och han sover jätte bra i den. En annan sak som han verkar gilla är att den är ganska hög så han lätt kan titta ut genom fönstret. Det märktes stor skillnad (mycket nöjdare) på honom när vi bytte från babyskyddet som var betydligt lägre.

Ville egentligen ha en britax secura först eftersom den var ställbar. Men när försäljaren visade hur lite man kunde ändra (mer är ju inte säkert att ändra) så kändes det som att det lilla kunde kvitta!! Dessutom tog den mycket mer plats. Och jag som tycker att HiWayen tar plats, i alla fall när man använder den tillhörande klossen för att justera rätt vinkel på stolen!

Eftersom vi har airbag fram använder vi stolen i baksätet. När vi hade stolen bakom passagerarsätet blev det sätet helt oanvändbart, för vi fick köra fram det så pass mycket för att HiWayen skulle få plats (med kloss för att få rätt lutning). Vi flyttade därför bilstolen till mitten i baksätet och där funkar det perfekt! Vi kan sitta bekvämt i framsätet samtidigt som det kan sitta en person på varje sida av bilstolen. - Precis som det ska va! ;)
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Vi har föregångaren till Akta Gracos Duo Flex XTP vår är typ 7 år gammal, ärvd och okrockad. Plasten osv håller i 10 år. Vår har inte den här extra huvudkudden men jag funderar på om inte det går att köpa till egentligen? När vår son växer ur den ska den kasseras så nya bebisen får nog en hyrstol från IF efter sitt babyskydd.

Storebror har en bältesstol från akta graco, lika gammal. Känns dumt köpa nytt till honom nu som 6 åring då han snart sitter på enbart kudde ändå. Han är så lång så bältet snart passar utan hållare.

Men snart kommer vi får göra lite ändringar som sagt. När bebisen ska ha stol byter storebror till ny bältesstol samtidigt och storebror på ny kudde. Men först måste vi koppla ur airbagen. Vi tänker som så att den kommande bebisen får sitta i mitten bak med mig och storebror bredvid och mellanbrorsan får åka bakåtvänd fram.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Ahaa då förstår jag, jag tror det skulle kosta 102 kr om man inte är pluskund nu när jag läst på lite.

:)
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Vi betalar 102 kr, så det måste vara så:p.

Folksam var man tvungen att ha en försäkring hos när jag frågade dem iallafall.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

Vi köpte en BeSafe Izi Kid. Den var bäst i test och så är det den enda stolen som var testad i högre hastigheter. En annan aspekt var att två här på Buke hade testat den i skarpt läge. Vi är mycket nöjda med stolen och Hannes älskar den. Han hatade babyskyddet och ville absolut inte sova i det, i den nya stolen somnade han direkt.
 
Sv: Bilbarnstol efter babyskydd, vilken?!

*kl*

Vi har en Akta Graco cosmic comfort (tror jag den heter;)). Vi är jättenöjda, fast har inte så mycket att jämföra med då det är den enda stol vi provat:D.

Vi bytte stol rätt tidigt, när hon var 5 mån ungefär, hon hatade babyskyddet och denna stol kändes ombonad och mysig även fast hon inte var så stor. Är godkänd från 4 mån tror jag det var. Elivia har alltid gillat att åka bil sen vi bytte stol.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Sorgsen
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 085
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 238
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp