Bilbesiktning - kvalité på stationer

Det beror troligtvis på att kingen är för tung för vanlig lyft o går antagligen in i lastbilshallen. Där brukar även xc90 o liknande gå. :)

Det låter märkligt eftersom priset för personbil är upp till 3500 kg (personbil tyngre än det blir dyrare). Så hög är ju inte King Caben heller. Som med allt annat, det är bara att betala och se glad ut :meh:
 
Det är nog olika beroende på vilken person man möter också. Jag fick nedslag på halvljusen nu. Killen sa att de satt upp och ner :confused: De har alltid suttit likadant och gick igenom senast ifjol utan problem. Dessutom kan de inte sättas upp och ner, de passar inte i uttaget då.
 
Det låter märkligt eftersom priset för personbil är upp till 3500 kg (personbil tyngre än det blir dyrare). Så hög är ju inte King Caben heller. Som med allt annat, det är bara att betala och se glad ut :meh:
Fast dom går efter vikt och inte personbil etc. Vet inte vad din väger men kanske var för tung ändå. :)
 
Det låter märkligt eftersom priset för personbil är upp till 3500 kg (personbil tyngre än det blir dyrare). Så hög är ju inte King Caben heller. Som med allt annat, det är bara att betala och se glad ut :meh:

Fast dom går efter vikt och inte personbil etc. Vet inte vad din väger men kanske var för tung ändå. :)

Där tappade jag logiken. (Min fetning.)

Vad väger en King Cab? (Går snabbt att kolla här om man har reg-numret.)
 
Det är nog olika beroende på vilken person man möter också. Jag fick nedslag på halvljusen nu. Killen sa att de satt upp och ner :confused: De har alltid suttit likadant och gick igenom senast ifjol utan problem. Dessutom kan de inte sättas upp och ner, de passar inte i uttaget då.

Jo, helt klart. I Falun fanns det en ökänd surgubbe förut (på monopoltiden) som försökte underkänna mosters bil på ombesiktningen på en annan sak! O_o

En gång när jag besiktade Saaben fick han kärringstopp det första han gjorde och man såg hur åskmolnet sänkte sig över honom. Jag började nervöspladdra och halkade in på vad jag jobbar med. Det tyckte han var jätteintressant och blev tom riktigt vänlig. Bileländet gick igenom :D
 
Det är nog olika beroende på vilken person man möter också. Jag fick nedslag på halvljusen nu. Killen sa att de satt upp och ner :confused: De har alltid suttit likadant och gick igenom senast ifjol utan problem. Dessutom kan de inte sättas upp och ner, de passar inte i uttaget då.

Läge att informera om inkompetensen till killens chef kanske?
 
Samma här. Asdyrt har det blivit.

Och tyvärr är det ingen överraskning heller. I Finland som gick före oss i privatiseringen kunde man se att priserna skenade, så det var väntat att det skulle ske här också.

Jag vet faktiskt inte VAD som har blivit bättre med privatiseringen O_o . Service? Nä, tveksamt. Tillgänglighet? Ja, möjligen det då. Nu finns det ju en station på orten där jag jobbar vilket inte fanns förr. En tid är också lätt att få. Det fanns många lediga tider när jag kollade, men valde ändå en som låg en vecka fram i tiden i hopp om att slippa vara ute i sista minuten med att fixa det sista med bilen före besiktningen. (Det gick ju sådär, kan jag tala om. Kvällen före blev det jäkt med att få tag i en liten glödlampa till skyltbelysningen och meck i halvmörkret på macken med att byta den.)
 
Och tyvärr är det ingen överraskning heller. I Finland som gick före oss i privatiseringen kunde man se att priserna skenade, så det var väntat att det skulle ske här också.

Jag vet faktiskt inte VAD som har blivit bättre med privatiseringen O_o . Service? Nä, tveksamt. Tillgänglighet? Ja, möjligen det då. Nu finns det ju en station på orten där jag jobbar vilket inte fanns förr. En tid är också lätt att få. Det fanns många lediga tider när jag kollade, men valde ändå en som låg en vecka fram i tiden i hopp om att slippa vara ute i sista minuten med att fixa det sista med bilen före besiktningen. (Det gick ju sådär, kan jag tala om. Kvällen före blev det jäkt med att få tag i en liten glödlampa till skyltbelysningen och meck i halvmörkret på macken med att byta den.)
Den klara fördelen är tillgången på tider, innan så var det helt hopplöst där vi bor... Vi har väldigt svårt att planera så långt fram i tiden pga arbete vilket gjorde att jag svor varenda gång. Numera svänger någon av oss förbi bilbesiktningen och frågar om det finns någon tid vilket det oftast finns inom en timme. Att jag dessutom som tjej blir betydligt bättre bemött på den "nya" jämfört med den "gamla" gör att uppskattar avregleringen.
 
Att jag dessutom som tjej blir betydligt bättre bemött på den "nya" jämfört med den "gamla" gör att uppskattar avregleringen.

Jag har inte märkt någon skillnad alls. Hur man blir bemött beror snarare på vilka som jobbar på besiktningsstationen än på avregleringen.
 
Jag har inte märkt någon skillnad alls. Hur man blir bemött beror snarare på vilka som jobbar på besiktningsstationen än på avregleringen.
Ja absolut men innan hade jag inget val, på den "gamla" var det ett gäng som har en fruktansvärt tråkig attityd, nu finns det fyra fem stycken att välja på och jag kan välja stationen med personal som har kommit in i 2000 talet.
 
Var och besiktigade bilen igår och valde samma som alltid har funnit sedan monopoltiden
Noggrann besiktning där han var nöjd med min 10-åriga bil
Blankt papper, annars ligger bilverkstad på vägen ut från besiktningen :)
 
Var och besiktigade bilen igår och valde samma som alltid har funnit sedan monopoltiden
Noggrann besiktning där han var nöjd med min 10-åriga bil
Blankt papper, annars ligger bilverkstad på vägen ut från besiktningen :)

Fast 10 år är väl ingen ålder på en bil ;).

Givetvis beror det ju på hur mycket de körs och hur väl de servas och tas omhand, om de är slitna vid den åldern. Min är en 96a och den hade gått 9500 mil när jag köpte den för 2½ år sedan. Numera rullar den betydligt mer per år än den gjort tidigare så den är uppe i 14700 nu och nästa år fyller bilen 20 år. Kan jag bara hålla rosten på avstånd bör den kunna rulla i alla fall 10000 mil till.
 
Håller med, 10 är ingen ålder. Om det är en någorlunda kvalitébil. ;)
Vi har bland annat en snart 30-åring Audi, helt rostfri och går som en klocka!
 

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på min okunskap, men har tyvärr så dåligt intresse i det, att jag inte orkar lära mig heller. Ja, det handlar om bilen...
Svar
19
· Visningar
3 872
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp