Bild & film tråd på våra underbara springare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bild & film tråd på våra underbara springare

Snygg din ridtravare är:love:

Ialla fall här kommer lite bilder på min.
En kort fakta om honom

Namn: Kanditama "Kadde"
Född: 2000-04-30
Färg: Svartbrun m. stjärn
Mkh: ca 155 cm
e. Confident Victory (US)
u. Fancees Sweet L.

Övrigt: Haft honom sen 5 åring och första året fick han bara vara skogsmulle, lärde känna honom osv genom det. Sen våren 2007 började jag träna honom på allvar med posivit resultat. Han gillade att få arbeta och visade sig vara väldigt lättlärd och en häst som vill göra sitt bästa hela tiden.
Är enligt mig väldigt fin att rida och kan gå i form i alla gångarter. Galopp kan han ta utan några problem och den är rund och fin men kan vara något mer samlad, något som vi håller på att träna på. Den så kallat travar-traven finns inte kvar längre. Traven är väldigt fin på honom!
Hoppa ar han visat sig vara riktigt bra på. Hoppat 135 cm i löshoppning och 105 cm med mig men det var bara ett hinder. Tävlat clear round 60 cm, men det va travhoppning med min brorsdotter.
Har tränat honom helt på egen hand utan tränare el. liknade.

Ja det va väl lite kortfakta om honom =) Nu kommer lite bilder:p

Dessa tre första är de nyaste på honom, taget i oktober.
131-300x219.jpg

1431-300x208.jpg

156-300x213.jpg

28661125.jpg

28805388.jpg


Och så har jag gjort en film om honom, finns mer bilder där och ett videoklipp när han hoppar bl.a. men de är några månader gamla.
http://www.youtube.com/watch?v=FF2KvS5nllU

På en del bilder kan min brorsdotter rida honom el, vara med på bild. Blond korthårig tjej, ja yngre än mig i alla fall ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Bild & film tråd på våra underbara springare

*Knapplån*

Inte för att uppröra några känslor, då jag själv började min privathästbana på ridtravare.

Men, det finns hundratals film och bildtrådar, på era fantastiska ridtravare under forumet gnägg.

Och här har ni ju även er "snacktråd"

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1005700

Mvh

IngelaH
moderator

*Låser tråden*
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 519
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 105
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 091
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp