bild på min dressyrsadel !

Ingen som har noen kommentarer ? *hm*

- Vivian och tjukken -
 
Jag tycker du ska dra bak den en bit. Den ligger för långt fram. I övrigt är jag inte rätt person att kommentera själva sadeln.
 
på de första två korten tycker jag sadeln ser ut att liga lite för långt fram :confused: kankse jag som ser fel?

har en griffin allround jag och den var också "hög" 1-2 veckor innan den satte sig och formade sig efter min häst.
men nu är den underbar :love:
 
Tycker också att den ser ut att ligga för långt fram!
Som den ligger på bilderna syns det på sätet att den är i bakvikt, samt att den ligger på skulderbladet.

Prova att dra den 2-3 fingrars bredd bakåt och se vad som händer.

Så länge du får plats med en handsbredd mellan virveln i ljumsken och sadelns bakre kant så är det helt ok.
 
hej!
jag har funderat på att kanske köpa en griffin dressyr sadel jag med! Ger den bra stöd för hela skänkeln? Vilken bomvidd har du på din?
:bump:
 
Jag tycker att det ser bra ut förutom att den ligger lite för långt fram på hästen. Bogbladet ska alltid gå fritt så ett par fingrars bredd bakom bogbladet så sitter den nog perfekt! :)
 
tusen takk for svar !!

Dere har nok rett i at den sitter litt for langt fremme, skal prøve å plassere den litt lengre bak, da regner jeg med at tyngdepunktet i salen vil flytte seg litt lengre frem også.

Den var god å ri i, men jeg måtte venne meg til den, litt spesiell kanskje, gir veldig god støtte, er ikke så dyp i setet, så jeg føler meg ikke låst på noen måter. En god sal til en billig penge !
Har bomvidde "Vid" på min sal, venninna mi sin allroundsal i "x-vid" ble alt for vid for honnom.

Takkar for svar !

MVH Vivian & lilla gampen.
 
Re: tusen takk for svar !!

Jag har också en nästan lika sadel till min fjording :D
den griffin haflinger/cob sadel allround x-tra vid.. :o

den är jätte bra att sitta i man åker inte runt hit och dit utan den är jätteskön, jag håller på att "rida in" sadeln nu så den passar nog bättre om några veckor..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 032
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Er det noen her på Buke som bor i nærheten av Töcksfors som vil hjelpe meg? Jeg kjøpte en jakke på Töcksfors shoppingsenter...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp