Bukefalos 28 år!

Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

N

Nozer

Köpte en sele till killen i torsdags, o här är lite bilder från en av de första vändorna med att försöka få honom att lära sig dra =)

Går, erhm. sakta men säkert =)

DSC00722%20(Medium).JPG

Sitter o väntar

DSC00726%20(Medium).JPG

Drar litegranna

DSC00727%20(Medium).JPG

Titta på mig, jag är en kanin!

DSC00733%20(Medium).JPG

Sitter o tittar lite.

DSC00735%20(Medium).JPG

Osså drar vi lite pulka!
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Åhh, vilken söt liten sak :love:
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Ska svansen verkligen vara placerad i selen som på bilderna? På mitt jobb har vi selens slut ovanför svansen..
Kanske inte spelar någon roll, men blev lite nyfiken..
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Ska svansen verkligen vara placerad i selen som på bilderna? På mitt jobb har vi selens slut ovanför svansen..
Kanske inte spelar någon roll, men blev lite nyfiken..

Min nomesele är lika som du säger, med selen ovanför svansen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Ska svansen verkligen vara placerad i selen som på bilderna? På mitt jobb har vi selens slut ovanför svansen..
Kanske inte spelar någon roll, men blev lite nyfiken..


Det var så som säljaren satte selen iaf. O den passar bra på så sätt. så jag vet inte det spelar ngn roll.
Men det går o sätta den ovanför osså om man vill det.
/Tobbe
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.


Där ser man. Fick man bra tips på hur man enklast sätter på den osså =)

Nu kan det hända denna sele är lite lång för hunden då vi inte ville ta en jättetight då hunden fortfarande växer. (ska ändå inte dra nå vikter utan enbart vanan med sele som skall tränas).
Men den sitter bra i övrigt iaf. Får dra den ovanför svansen nästa gång.
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Ja jag sökte på momesele och det var det första som kom upp i min sökning, så jag tänkte du också kunde få se det.

Nej jag har dragit länge med min hetssele för skyddet o den är inte gjord för det heller så, men dte är bara däck han drar så.
Det är ju när det blir större belastning det är viktigt o få det rätt.

Men nu köpte jag en Nomesele åt han så vi kan dra med den istället.
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

tackar =)

Jo han e fin, minst lika fin på insidan också. Ett underbart psyke o väldigt tillgiven o fin gör inte saken sämre direkt =)
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Efter att ha kikat runt på länken med instruktioner som PIRu lade in har vi nu varit o bytt ut selen mot en mindre.
Konstaterade rätt snabbt att selen var lite väl stor för våran hund.

Blir mest förbannad över att idioten som sålde den till oss fattade NOLL.
Bad om flera ggr att låt ngn som kan selar hjälpa oss (då hon var helvirrig o inte ens fick på selen på hunden), men hon total ignorerade det.
O efterssom hon menade att selen var lagom så antog vi det o köpte den.

Idag var vi hur som helst ut med sele o hund o fick hjälp av en mycket kunnig herre som snabbt tog på en sele o konstaterade att den satt bra =)

/Tobbe
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

Köpte en sele till killen i torsdags, o här är lite bilder från en av de första vändorna med att försöka få honom att lära sig dra =)

Går, erhm. sakta men säkert =)

DSC00722%20(Medium).JPG

Sitter o väntar

http://hem.bredband.net/sunshadow/Daemon/bilder/DSC00726Osså drar vi lite pulka![/QUOTE]

hejhej vänta ett par veckor då ska du se att de går undan:bump:
 
Sv: Bilder från dagens "drag-träning" & promenad.

hejhej fin hund ni har de där måste han har tyckt de va skoj:bump:när han får in hur man ska göra så blir de säkert mycke o springa lycka till.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 210
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 569
Senast: Unafraid
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp