Dyngpeter
Trådstartare
Så länge jag har haft dator har jag haft Mac (med undantag för en bärbar PC för arbetets skull). Jag har alltid varit nöjd, men min senaste iMac gör mig allt oftare irriterad. Det känns som att den vill beröva mig kontrollen. När jag ska spara dokument föreslår den senast använda platser. Jag kan inte få upp trädstrukturen utan får söka på mappnamn.
Idag kom nästan problem. Jag skulle flytta över bilder från min iPhone till datorn. Jag har inte funnit något sätt att spara dem i en mapp utan att öppna varje bild för sig. Tillsammans vill de inte flyttas från mappen Hämtade filer. Dessutom har flera av bilderna tappat tidsuppgiften och anges skapade vid importen. Finns det någon lösning? Är det lika illa med PC?
Idag kom nästan problem. Jag skulle flytta över bilder från min iPhone till datorn. Jag har inte funnit något sätt att spara dem i en mapp utan att öppna varje bild för sig. Tillsammans vill de inte flyttas från mappen Hämtade filer. Dessutom har flera av bilderna tappat tidsuppgiften och anges skapade vid importen. Finns det någon lösning? Är det lika illa med PC?