Bukefalos 28 år!

Bilder i gamla trådar syns ju inte så varför använda sökfunktionen?

J

jaca

Återkommande så påpekas det att man ska använda sökfunktionen istället för att starta nya trådar i samma ämne. Nu senast stängdes en tråd om boxskyltar på utrustning. Jag är inte ts där men var likaså intresserad av att se olika boxskyltar och gjorde som det sas i tråden innan den stängdes, dvs sökte. Fanns just inga bilder att se i de gamla trådarna, de är borttagna då det gått för lång tid. Har sökt efter många olika saker och gamla trådar är värdelösa idag för det mesta!

Jag förstår inte riktigt anledningen till att man inte ska starta dagsfärska trådar om saker som intresserar en även om dessa avhandlats förut. Finns det inget intresse så lär ju ingen svara och tråden självdör? Förutom alltså att gamla bilder inte går att se så måste ju alla ämnen till slut kunna återfinnas i gamla trådar?

Stäng forumet och använd det som arkiv då!
 
Sv: Bilder i gamla trådar syns ju inte så varför använda sökfunktionen?

Jag kan bara svara generellt på detta, då jag inte vet något om det specifika fallet.

Normalt anser jag att det skall vara ok att starta en ny tråd om ett ämne som har avhandlats tidigare, det borde finnas rätt många trådar av den typen här på forumet :)

Självklart är dock att om det redan finns en tråd om exakt samma ämne som fortfarande är aktiv eller varit det den senaste tiden så kan det vara onödigt att starta en likadan tråd.

Jag har precis tagit upp detta ämne till diskussion med mina moderatorer för att få höra om de modererar annorlunda än jag tror och få höra deras åsikter om det hela.

Jag brukar med ojämna mellanrum ta upp den här typen av saker som av olika skäl kommer upp för att försöka få koll på om alla moderatorer har liknande syn på hur det skall modereras.

Hör gärna av er om ni har några synpunkter eller stör er på något, vi kan inte göra alla glada och nöjda men vissa saker kan med största säkerhet förbättras.
 
Sv: Bilder i gamla trådar syns ju inte så varför använda sökfunktionen?

Tack så mycket för ditt svar.

Hoppas det fungerar bättre framöver, detta är ingen stor sak för mig men just den aktuella tråden stängdes och som sagt i de gamla trådarna var kanske mindre än hälften av bilderna kvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 999
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Många, jag också, anser att det är positivt med trådar som har bra informativa rubriker som gör att man snabbt och lätt hittar ämnen som...
Svar
8
· Visningar
1 572
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
N
Utrustning den här frågan är väl säkert inte första gången den kommit upp, har sökt bland gamla trådar men inte hittat svar... är lite förvirrad...
Svar
14
· Visningar
3 152
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp