bilder när ni hoppar...

Sv: bilder när ni hoppar...

fråga 1: varför "hopptränar" du barbacka?

fråga 2: Hur kan du låta småungar leka i hinderstöden när du hoppar ? Tänk om dom ramlar och skrämmer hästen? och i värsta fall ramlar PÅ hästen??


Ansvarslöst!!! :eek:
 
Sv: bilder när ni hoppar...

För att hon vill kanske. Förpesta inte denna tråd också.
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Antonius 1996 Opius-Beach Boy



DSC03449.jpg

DSC03448.jpg

DSC03424.jpg

DSC03425.jpg
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Hon hade väll inga andra infångare :smirk: :crazy:
nej men allvarligt talat, det ser lite väl farligt ut att ha barnen hängandes i hinderstöden, aldrig sett ngt liknande..Hade det varit ungar från mitt stall hade dom vält för länge sen. (& deussutom blivit tillsagda att gå därifrån Innan..) Men alla är vi olika!
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Blev bara full i skratt när jag såg de bilderna! Vilken hästmänniska :crazy: :angel: Hon kanske har en skrämselsäker häst och oskadliga barn..
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Vilken tjusig Arab! Det ser riktigt bra ut!!!
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Johanna det e jue du :D

förästen ni får tårta nästnästa gång, måste skynda mig hem på tisda :p
 
Sv: bilder när ni hoppar...

lady_flash skrev:
fråga 1: varför "hopptränar" du barbacka?

fråga 2: Hur kan du låta småungar leka i hinderstöden när du hoppar ? Tänk om dom ramlar och skrämmer hästen? och i värsta fall ramlar PÅ hästen??


Ansvarslöst!!! :eek:


För övrigt är det ju väldigt nyttigt att hoppträna barbacka då och då...
 
Sv: bilder när ni hoppar...

lady_flash skrev:
fråga 1: varför "hopptränar" du barbacka?

fråga 2: Hur kan du låta småungar leka i hinderstöden när du hoppar ? Tänk om dom ramlar och skrämmer hästen? och i värsta fall ramlar PÅ hästen??


Ansvarslöst!!! :eek:

Dels så hopptränade jag inte seriöst, bara tog några små skutt efter att jag ridit dressyr en stund, och att det var barbacka är för att jag inte har någon sadel som passar men letar efter det. Har ridit barbacka i ungefär fyra månader nu och det fungerar utmärkt.

Barnen då. Dels var de stilla när jag hoppade, varje gång jag vände upp mot hindret så ropade jag till dem att jag var på väg och då rörde de sig inte ur fläcken förrän hästen hade passerat hindret.
Att de var på hinderstöden var deras egen idé, då de gärna ville vara med och titta när jag red (och jag anser inte att de stör, min pålle bryr sig inte ett jota om dem och arbetar bara bättre om han har lite publik) men som de flesta vet så är barn inte duktigast på att sitta still och enbart titta. De fann hinderstöden och upptäckte att det var jätteskoj att klättra på dem, och då min häst inte ens tittade på dem när jag red i resten av paddocken så provade jag att trava igenom hinderstöden, inga bekymmer så det var bara att träna på oavsett var barnen var!

Nåt mer du undrar? :smirk:
 
Sv: bilder när ni hoppar...

_Peplis_ skrev:
Hon hade väll inga andra infångare :smirk: :crazy:
nej men allvarligt talat, det ser lite väl farligt ut att ha barnen hängandes i hinderstöden, aldrig sett ngt liknande..Hade det varit ungar från mitt stall hade dom vält för länge sen. (& deussutom blivit tillsagda att gå därifrån Innan..) Men alla är vi olika!


Kan tillägga att hinderstöden inte ens gungade under den tiden jag red i paddocken, och även då barnen gick tillbaka dit och lekte på samma vis en stund senare, utan hästar i paddocken, så välte inte hinderstöden. :smirk:
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Kissing Spine skrev:
För övrigt är det ju väldigt nyttigt att hoppträna barbacka då och då...

Ja, bra för balansen kan man lugnt säga att det är iaf!! :D:D
 
Sv: bilder när ni hoppar...

Det här är den bästa jag har på datorn;

Skutt

Har bara hopptränat 2-3 gånger så det där är det högsta jag har hoppat :D Också ett skutt i skogen också.
 
Sv: bilder när ni hoppar...

4127551.jpg


Jag och min ponny Tammy Lane på Balticcup! :banana:
 
Sv: bilder när ni hoppar...

hittade några fler :angel:
1adcb968.jpg


4daaf0a0.jpg


88bf7b87.jpg


de3b6aee.jpg
d7a808fe.jpg


Dom nedesta bildena är på samma hinder bara att jag blivit några år äldre och har någon storlek större ponny :p
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
246
· Visningar
16 502
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
500
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Hästnyheter Igensnöade fönster, blöt post, nyskottade gångar till hundarna och katter som vägrade komma in. När VF bad läsarna om bilder från...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp