Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Du har ju min kompis gamla häst !! Nåjjan !!
Fränt !!
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Tack! :bow:

Jag är jättenöjd med sadelkammaren, den är liten men räcker för mina två sadlar och träns... Och så har jag en kista från IKEA som jag har täcken, handdukar, schabrak osv i. Ska komma upp lite hyllor också småningom. Just nu ångrar vi att vi inte hunnit isolera den (den har ju faktiskt väggar och dörr nu!), eftersom det är kallstall bilr det liiite kyligt nu. Hade varit trevligt med ett uppvärmt ställe i stallet :angel: Men det kommer väl... Annars får man gå in till korna och värma sej! :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Vårt nya stall är ett kallstall, men just sadelkammaren är isolerad och där finns vattenslangen som dras ut när vi fyller på hinkarna i boxarna.

Värma sig kan man göra inne i huset :)

Immer
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Nu måste jag fråga er kloka bukefalister ; Jag ska bygga sadelkammare och täckes/tvätt rum ute på logen. Där är det öppet upp i nocken (eller vad det kallas..?!) och på ena sidan har man byggt en plats för höförvaring kanske 4 m från golvet sedan är det fritt upp. Där jag vill bygga är det sk "fritt upp" , ser det ruskigt konstigt ut att bygga sadelkammare där med ett tag, bör jag försöka göra det 4 m högt också så att det ser mer symmetriskt ut med det andra 'extra' taket? :confused:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här kommer en bild på vårt "nya" stall. Det är en f.d jättegammal ladugård, men vi har fixat upp det. Min pappa har gjort allt, svetsat gallren , byggt dörrarna, det är egentligen bara materialet (träskivor, järn ) .

DSC06834.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jättefint! Bra med vitt tak, det blir ju mycket ljusare då! Mitt är obehandlat och där hänger spindelnät sen 1956 (typ) :angel:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

*kl*

Nu har jag varit ute och fotat stallet.
Ni får ursäkta den hemska röran och spindelsnätet i taket och skiten på väggarna, men vi håller på att bygga till därav röran.
Inte mitt stall, men jag har mina hästar där och har själv hjälpt till lite.


En box, ursäkta plankan, men den håller taket uppe, och senare kommer där att vara trästolpar eller vad man ska kalla det som står på tegelkanten och håller taket uppe.
Bild002.jpg


Två boxar:
Bild003.jpg


En box, tänkte mest att n i kanske ville se hur väggen avslutas?
http://i113.photobucket.com/albums/n222/Dramatik_87/Bild007-1.jpg

Box på gång, här har jag själv hjälpt till med att gjuta golvet bla.
http://i113.photobucket.com/albums/n222/Dramatik_87/Bild005.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Ungefär såna där boxar skulle jag vilja ha!
Gillar stilen :bow: Fast jag skulle ha utebox-stall och således bygga lite annorlunda... men vad består väggarna av så att säga? Är det lecablock och sedan puts utanpå? Å så tegel överst då?
:bow:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Ja uteboxar hade verkligen varit något, men tyvärr är det ingen möjlighet hos oss.
Hmm de första raderna är typ betongblock eller vad man ska säga, vet inte vad det heter:crazy:
Sen sista raden innan teglet börjar är lekablock, antagligen för att de är lättare att forma.
I de första betongblocken hälls betong ner i väggen eller vad man ska säga.
Antagligen för att ge väggen stabilitet.Sen är det bara puts utanpå och upppmurade tegelstenar.;)

Du kan se på bilden på den ofärdiga boxen att väggen är av annat material än lekablocken som ligger vid sidan om.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

*kl*

Är det nån mer än jag som faktiskt varit med och byggt själva istället för att lämna det till sambo, farfar eller nån annan (man...)?

Jag och min mamma har byggt mitt stall, till och med bytt ut dom bärande stolparna, man har väl inte tummen mitt i handen heller. det enda pojkvänen och hans bror fick göra var att bila bort det gamla forebordet. och jag bärde utt alla stenar och slängde på traktorflaket. sen så var morbror snäll att svetsa.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Ja uteboxar hade verkligen varit något, men tyvärr är det ingen möjlighet hos oss.
Hmm de första raderna är typ betongblock eller vad man ska säga, vet inte vad det heter:crazy:
Sen sista raden innan teglet börjar är lekablock, antagligen för att de är lättare att forma.
I de första betongblocken hälls betong ner i väggen eller vad man ska säga.
Antagligen för att ge väggen stabilitet.Sen är det bara puts utanpå och upppmurade tegelstenar.;)

Du kan se på bilden på den ofärdiga boxen att väggen är av annat material än lekablocken som ligger vid sidan om.

Åhåå det finns "betong"block med!? :idea: Jag lär mig nåt nytt varje dag! Vill gärna lära mig :bow: Även om det kanske dröjer 10 år till jag kan få bygga om/bygga eget stall gäller det ju att utnyttja de åren att lära så mycket man kan ;)

Antingen har min morfinbaserade hostmedicin kickat in ordentligt eller så har jag beundrat ditt stall i två trådar nu? :confused: :p
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Hehe...jo det har du faktiskt:o
Kunde inte låta bli, sen plus att i den andra tråden skulle man presentera hela stallet/gården, här bara boxarna...:crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 553
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 160
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 468
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 865
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp