Bilder på era hästtransporter.

Sv: Bilder på era hästtransporter.

:bow: Tack det vär snälla sagt. Jag är väldigt nöjd med den och jag fick också åka 80 mil för att få den :smirk:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

*KL

Här är en bild på vår transport.. Supernöjd är jag! :) (hoppas att den fungerar.....)
sendBinary.asp
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Henra verkar jättebra, nästa släp när vi byter om en sisådär 10 år så blir det kanske en Henra :d
Eller det blir kanske lite tidigare än 10 år men men.

Fast då lär marknaden svämma över av ännu fler nya släp :D
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Den där var också skitfin :love: Den ger ett himla rejält intryck måste jag säga.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

:bow: Tackar Tackar jag är kanon nöjd med den:banana:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

åh, en såndär hade min kompis och en gång när de skulle hö i den så råkade de hamna i diket och hela transporten bara sprack.
så jag håller mig till traditionella transporter i trä, har en star trailer safir -01
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Ja dom är superbra! Nu har inte vi haft våran så länge än, men den är stor invändigt "åt alla håll", ljus och otroligt bra ventilation! :)
Går bra efter bilen också :)
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Har själv tittat på Equi-trek, men blev fullkomligt livrädd efter att ha synar den :eek: Det finns mkt bättre alternativ!
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

*kl*

Har en liten fråga:D

Vad tycker ni om Tranesläpen? är dom bra?
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

*kl*
Hur är Henra Caliber (2 hästars), Har fått för mig att den är lite smal.:crazy: Någon som vet hur den är jämfört med Thules star, equiliner eller liknande modeller?
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Puttar upp denna tråd igen, visa bilder på era transporter och berätta vad ni tycker om dem!

Mitt ekipage, som jag haft många år nu men är så nöjd så det finns ingen anledning att byta :D

Garingrden236_zps3de41a40.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har en enkelaxlad kylingekärra med frontutlastning, renoverat den så det är easy lock bommar vaknat nya väggar och golv och ny sparkplåt. Hade velat ha in ett till fönster och ny lampa men det får komma senare.

Hästen trivs i släpet, blivit lastbar åtminstone.
Väldigt nöjd med mitt lilla släp.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Boj -09 som jag haft sedan December och är toknöjd! Hästen åker suveränt och det går ruskigt fint bakom bilen. Hittills har ventilationen känts super så vi får väl se i sommar hur det känns. Men den har ju ryktet om sig att ha bra ventilation satt. :) Allt, och då menar jag verkligen allt, i denna transport känns så jäkla rejält. Jag hatar rangliga klena saker i transporter så här hittade jag verkligen hem. :)

boj_zps4547d9b0.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har en Böckmann Big Master sedan årsskiftet.

Big%20Master%202%2019-05.JPG

(inte min på bilden dock)

Jag älskar den. Har i alla år innan kört olika VV Classic och bestämde mig för att "unna mig" det jag verkligen ville ha när jag tog BE-kort och ändå var tvungen att köpa en ny transport. Har erfarenhet av Böckmann från den tiden då jag jobbade i Tyskland och uppskattar detaljerna som deras tranporter har (mjuk mellanvägg, sadelkammare och foderkammare, pressening istället för lucka bak, kombiramp, mjuk stoppning på insidan av ytterväggarna där hästarna lutar sig osv.). Så när jag kom över en begagnad som varit inbyte hos ett företag som inte alls tillhandahåller märket annars och mest ville sälja den så slog jag till. I mina ögon finns det inget negativt med den (än i alla fall). Kör med en Volvo V70 TD och ekipaget är en dröm att köra. Stadigt och ändå lättmanövrerat (konstaterade jag då jag igår var tvungen att backa ner alltihopa för en nästan en km lång brant och slingrig skogsväg med någon decimeters marginal på varje sida och ett stup på ena sidan vägen).
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

fautrasjmsclassic_150437126.jpg



Fautras JMS classic 2010 som har allt som jag vill ha i en transport och som ligger jättebra bakom bilen både tom och med häst i.

Både jag och hästen är supernöjda!
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

jag skulle fälla ner luckan för att sopa ur spånet (häst åkt några dagar innan, dock mockad direkt efter som vanligt) när vi skulle hämta hö, men när den åkte ner på backen så "stannade" den inte utan fortsatte glida... :crazy:

ringde UME släp och frågade vad som hade hänt, och de sa att det inte var något fel på deras luckor, vi gjorde lite eftersökningar och ringde igen och KRÄVDE att få veta vad som hänt, varför, och ny lucka. då medgav de att de hade lite problem med den sortens luckor.. och vi var tvugna att köpa en ny lucka :crazy:
jag tycker att de borde vara de som skicka upp lucka till mig + montering eftersom det är deras fel att luckorna blivit såhär! tur att man har kunniga vänner som kunde lossa stötdämpare mm så att mn inte var tvungen att betala flera 1000kr extra på någon verkstad! :smirk:

dock är jag väldigt glad att det inte hände något i samband med lastning!


Det ska du vara, för oss hände det när vi lastade... hästen gled under transporten. Men kom ut oskadd.
En granne hade bett att få låna vårt stora släp, för hon skulle så långt, och vi hade då hennes Ume. Ume erkände att detta var ett välkänt fel. Men det slutade med att det kostade oss bra med pengar att vara snälla och låna ut vårt för det var vi som fick stå för kostnaden att repa detta....
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Ja det tyckte vi också, men hade ingen lust att bråka.

Vi tyckte nog att när det nu var så att Ume berättade att dessa luckor ruttnade, och därför hade ett "kit" att köpa, så borde hon åtminsntone betalat för materialet, för detta hade ju annars hänt henne. Och hon hade INTE kunnat laga detta själv utan fått lämna in.
 

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
663
Senast: lillan222
·
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: ptr
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 687
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 068
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp