Bilder på facebook - hjälp!

Gosa

Trådstartare
Google och facebooks egan hjälp var inte till hjälp. Jag blir ibland taggad i foton på facebook. Om jag vill att dessa bilder ska hamna på min sida under "foton på x", hur gör jag då? (x = mitt namn)

Nu har jag en inställning om att jag vill godkänna taggade foton innan de läggs upp på min tidslinje. Jag får en notifiering under jordgloben när någon taggat mig men jag vet inte hur jag godkänner taggningen. Om jag skulle lyckas med detta, hamnar bilderna automatiskt under "foton på x" då? Finns det något sätt att få dit bilderna utan att först visa dem på tidslinjen?

Hjälp, känner mig så dum! Använder facebookapp på android-surfplatta.
 
På min tidslinje står det "Väntande inlägg" i mobilappen och "Väntande objekt" på datorn. Där går jag in och kan godkänna att statusar jag taggats i hamnar på min tidslinje (om jag nu vill ha dem där. Om jag inte vill det låter jag bli att godkänna, då syns de bara i nyhetsflödet. Jag har alltså samma inställning som du.)

Om de hamnar bland mina foton vet jag dock inte, förr gjorde de det. Men nu när jag tittar lite snabbt bland mina foton så ser jag inga bilder där jag varit taggad.
 
Vill du inte att de ska visas på tidslinjen klickar du på den nedåtvända pilen i högra hörnet på inlägget och väljer "Dölj från tidslinjen" :) Du kan även ta bort taggar i efterhand och då försvinner bilden helt från din sida.
 
Tack så mycket för hjälpen! Det funkar och bilder verkar läggas automatiskt i fotoalbumet när de kommer upp på tidslinjen :).
 
Vill du inte att de ska visas på tidslinjen klickar du på den nedåtvända pilen i högra hörnet på inlägget och väljer "Dölj från tidslinjen" :) Du kan även ta bort taggar i efterhand och då försvinner bilden helt från din sida.
Men om man döljer från tidslinjer tror inte jag att bilden syns vid "Bilder på MiniLi"? Då försvinner den nog även därifrån..
 
Tack så mycket för hjälpen! Det funkar och bilder verkar läggas automatiskt i fotoalbumet när de kommer upp på tidslinjen :).
Ja, där syns alla bilder som du är taggad i oavsett vem som har lagt upp fotot. Sålänge du inte aktivt tagit bort/dolt bilden såklart.
 
Men om man döljer från tidslinjer tror inte jag att bilden syns vid "Bilder på MiniLi"? Då försvinner den nog även därifrån..

Ja, det verkar faktiskt vara så! För något år sedan så gick det fint att dölja från tidslinjen utan att det försvann från albumet :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: Asko
·
IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Elementary
·
IT & mobiler Hjälp mig innan jag blir komplett galen! :banghead::banghead: Jag har en macbook air, älskar den förutom att det tydligen är satans...
Svar
10
· Visningar
937
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 350
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp