Bildspel - vilket program?

vilse

Trådstartare
Har testat MovieMaker lite nu, men känns som om jag vill ha något mer avancerat.
Vad har ni för förslag?

Antingen om man kan ladda ner det gratis från webben, eller om det kostar något lite så gör det inget. Så länge det är värt pengarna.
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Det finns gif animations program och då är det fortfarande en bild fast rörlig .gif

det finns Flash som är ett lite mer avancerat men kostar om man ska va legal men det finns en 30 dagar test version. och om du kollar på www.webbdesignskolan.com så har de tutorials

www.adobe.se - flash
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildspel - vilket program?

Presentationsprogram:
Flash
Photostory
Moviemaker
Imovie (Mac)
Dreamweaver
Frontpage (går att fixa till fotoalbum)

Tex så kan du kombinera program som Moviemaker och Audiocity och få till en festlig presentationsfilm med ett festligt ljud. Annars måste du i moviemaker slutföra filmen och sedan ta in den igen i biblioteket, dra ner den till storyboard, lägg till nya ljudet där det ska vara, spara projektfil och spelfilmen (dvs den som blir när du slutför) och antingen är din film klar eller så gör du om proceduren. I Audiocity kan du få in prat lättare och få den snyggt. :p Lycka till!! :cool:
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Saken är att det skall brännas på cd sedan, och kunnas användas på vanlig dvdspelare. (är en reklamcd som skall göras)
Jag hade själv funderingar på flash, men då fungerar det väl inte lätt på dvdspelare?

Dreamweaver har jag jobbat lite med, men inte alls på det sättet. Fungerar det att använda på dvd sedan?

De andre programen har jag inte hört om innan...
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Testade Photostory nu och det var ännu enklare än Moviemaker :crazy:
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Det går att göra oerhört mycket med moviemaker.
Man kan lägga både film och foton och få det snyggt.
Lägga på i omgångar flera ljud.
Kombinera tex flera ljud i audiocity (gratis program)

Photostory är enkelt, men det går ändå att få till mycket med det.
 
Sv: Bildspel - vilket program?

mitt problem är texterna. Vill ha en eftertext på ett speciellt vis, men kan inte ens få det i närheten av det jag vill, i något av programen :crazy:

Vet inte riktigt hur jag skall lösa det. I flash hade jag lyckats, men där kan jag å andra sidan inte spela det på dvd sedan..


Eller? Kan man inte göra en video i flash först, sen lägga in det i ex Moviemaker och göra så man kan se på dvd där?
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Känner du någon med MAC dator? I så fall finns det ju IMovie!!

Gällande flash så får du pröva dig fram!!
 
Sv: Bildspel - vilket program?

Känner ingen med mac tyvärr :(

Skall testa med flash!
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 554
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 169
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 167
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp