Vill ha annat sex än min partner

Tjatsex eller pådyvlad en oönskad sexaktivitet, som man tydligt meddelat att man inte vill utöva är väl inte nice för någon 🤷‍♀️
Håller verkligen med @Gnist här. Att "överraska" någon som tydligt sagt nej är inte okej någonstans, spelar ingen roll vad den andra partner har för kön. För faktiskt en riktigt dålig smak i munnen av othersides inlägg. Det är ett övergrep att påtvinga en sexuell aktivitet på en partner utan dennas okej, i detta fallet har partnern sagt tydligt nej. Så får man fan respektera det. Tror vi är flera här som varit utsatte för liknande saker av partners som inte respekterade ett nej men tyckte "ah men jag gör det ändå". Desto mer jag tänker på detta inlägget desto mer förbannad blir jag. Nej betyder nej. Punkt slut. Att övertala någon annan, när samtalet har varit uppe flera gånger... usch.
 
Vad händer om du tar intiativet, då, lite lätt till en början? Han kanske bara inte vågat, kanske är lite hämmad innerst inne, men skulle känna annorlunda om han fick uppleva det på ett respektfullt men ändå överraskande sätt? Han kanske inte vet hur man bär sig åt, men du kan visa lite? Spräcka bubblan, liksom?
Måste fortsätta lite på detta från mitt andra inlägg. BDSM är något som långt ifrån alla uppskattar. Att han är "hämmad innerst inne"- alltså förlåt mig, men för man vet vad man gillar och inte gillar, och inte har lust till diverse bdsm aktiviteter så behöver man inte vara hämmad någonstans. "Spräcka bubblan".... är nog många karlar runt om i världen som resonerar likadant- därav antalet övergrep och våldtäkter i nära relationer. För TS partner är en man gör såna här saker det inte till mindre av ett övergrep för det. För det är ett övergrep mot en annan människa att göra såna saker utan medgivande och när han desutssom sagt nej flera gånger.
 
Måste fortsätta lite på detta från mitt andra inlägg. BDSM är något som långt ifrån alla uppskattar. Att han är "hämmad innerst inne"- alltså förlåt mig, men för man vet vad man gillar och inte gillar, och inte har lust till diverse bdsm aktiviteter så behöver man inte vara hämmad någonstans. "Spräcka bubblan".... är nog många karlar runt om i världen som resonerar likadant- därav antalet övergrep och våldtäkter i nära relationer. För TS partner är en man gör såna här saker det inte till mindre av ett övergrep för det. För det är ett övergrep mot en annan människa att göra såna saker utan medgivande och när han desutssom sagt nej flera gånger.
Det här är lika sant oavsett om man utövar eller blir tvingat till att utöva.
 
Efter 5 år + har man lärt känna varandra och vet vad man har, då kan man också börja fundera på vad man inte har. Inte alla par som har ”7-årskris”, men heller inte ovanligt. Sådan tankar om vad man har/inte har/vill ha kan komma och gå i längre relationer.

Börja fundera kring dig själv och dina egna tankar, varför blev detta viktigt för dig nu? Vad saknar du? Är det du saknar viktigt? Varför är det i så fall viktigt? Vad kan du göra åt det? Du måste fundera kring vad du vill och saknar, din partner är som hen är.
 
Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva.

Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte speciellt avancerat, men jag gillar att bli dominerad till viss del, ibland.
Det visade sig ganska snabbt att min partner inte alls ville det, vilket inte störde mig speciellt. Vi har pratat om det flera gånger men det är inte hans grej, han vill ha mysigt och innerligt sex, tänk typ ”älska”, och jag har varit fine med det (5+ år). Vi har otroligt bra sex, det är inte det. Men jag behöver nåt mer.
Det har gnagt på mig lite men nu sista tiden har det känts som ett problem. Ska jag försaka en stor del av min sexualitet för hans skull, eller tvärtom? Det blir ju inte bra nåt av det. Men jag vill inte göra slut för han är fantastisk. Vad fan gör jag? Det känns tomt att tänka på att jag aldrig mer ska få ha den sortens sex.
Jag tror nog mer på utlevnad med andra om ni ska kunna fortsätta vara tillsammans, med utgångspunkten att sex är viktigt för mig. Där ska du kanske ta en funderare, kan du leva utan det för hans skull utan att det känns som en orättvis uppoffring? Kan ni hitta en kompromiss? Eller behöver du ha det för att känna dig helt tillfreds i ditt liv?

Och OM du vill leva ut med någon annan, vilka delar vill du ha ut av det? Många par där man känner svartsjuka verkar ha en issue med penetrerande sex men kan i vissa fall acceptera andra handlingar. Vilka handlingar vill du ha och vilka kan din parter acceptera (om några?). Jag dejtade gift kvinna för ett par år sedan, hon och hennes man tyckte om att göra samma saker med andra men gillade inte att vara mottagare för detsamma. Det var viktigare för henne än för honom, men han var svartsjuk på andra män. Så hon levde ut med andra kvinnor istället, och när han ville leva ut så gjode de det tillsammans med en tredje kvinna vilket var en lösning som passade dem båda.

Du är i alla fall inte ensam, inte alls. Graden av "hårdhänt" varierar dock stort, både bland mottagare och givare. Rekommenderar verkligen darkside för kontakt med likasinnade.
 
Jag känner rent spontant att det är ju skillnad på "tjatsex" och att åter igen ta upp sin egen preferens och säga "kan du tänka dej att IBLAND göra detta" och rabbla små förslag på det "hårdare tag" som en gillar.
Är ens partner iskall för att göra annat än det som redan görs är hen inte lika kompromissvänlig som den som har andra preferenser och vad ger det för förhållande ?
Då blir det ju lite "my way or the highway" över det och kanske mer saker som kommer komma fram som inte gör att partner är "den perfekta" i längden.
 
Jag känner rent spontant att det är ju skillnad på "tjatsex" och att åter igen ta upp sin egen preferens och säga "kan du tänka dej att IBLAND göra detta" och rabbla små förslag på det "hårdare tag" som en gillar.
Är ens partner iskall för att göra annat än det som redan görs är hen inte lika kompromissvänlig som den som har andra preferenser och vad ger det för förhållande ?
Då blir det ju lite "my way or the highway" över det och kanske mer saker som kommer komma fram som inte gör att partner är "den perfekta" i längden.

Men.. Jag tycker ingen ska göra något sexuellt som de inte genuint vill göra, det handlar ju inte om att vara iskall för andras önskemål utan att inte gå över sina egna gränser. Jag har definitivt grejer som är tvärnej och hade någon sett det som ”your way or the highway” så hade den verkligen fått ta the highway.

Sen kan det ju finnas grejer man kan göra eller gå med på som inte ger en själv något men partnern gillar/tänder på, VILL man göra det är det ju fine. Men jag tycker aldrig man ska behöva kompromissa med sig själv i sängen faktiskt.
 
Men.. Jag tycker ingen ska göra något sexuellt som de inte genuint vill göra, det handlar ju inte om att vara iskall för andras önskemål utan att inte gå över sina egna gränser. Jag har definitivt grejer som är tvärnej och hade någon sett det som ”your way or the highway” så hade den verkligen fått ta the highway.

Sen kan det ju finnas grejer man kan göra eller gå med på som inte ger en själv något men partnern gillar/tänder på, VILL man göra det är det ju fine. Men jag tycker aldrig man ska behöva kompromissa med sig själv i sängen faktiskt.
Jag tolkade @corzette som att det ju går att ta upp frågan igen, så här fem år senare. Kolla med partnern om det är helt stopp för allting, eller om partnern hörde ”hårdare sex” och såg framför sig BDSM på gränsen till misshandel medan TS skulle bli glad för att ena handleden hålls ”fast”.

Att höra sig för en gång till flera år senare har jag svårt att se som tjat, speciellt inte om TS kommer fram till att hon faktiskt inte kan leva i ett förhållande utan detta och gör slut, när mannen kanske faktiskt kan tänka sig att göra en del saker men inte fått chansen att ens tänka efter.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 590
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 655
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp