• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 592
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag i går.
Vill egentligen visa min nya piercing, men det enda jag ser är rynkorna runt ögonen O_o:nailbiting:

13662109_10155038596788761_8669653640914097824_o.jpg
Rynkor? :confused:

Jag i går.
Vill egentligen visa min nya piercing, men det enda jag ser är rynkorna runt ögonen O_o:nailbiting:

13662109_10155038596788761_8669653640914097824_o.jpg
Jag håller med de övriga, det är ett bra kort och du ser väldigt glad och trevlig ut. Jag tycker de foton som blir allt vanligare där man tydligt ser att det är filter som tonar ut alla rynkor, näsa och andra detaljer är hemska. Jag ser dem både här på Buke och i media. Det ser bara illa ut i mina ögon.

Perfekt när man kan låna en mobil med bra frontkamera, då blir det några selfies. Snart kommer jag köpa en egen, med tillhörande selfiepinne. :D

14079806_1374565492574293_2527947981587920780_n.jpg
Alltså du får byta jobb. Du ser inte ut som en lastbilsförare :meh:

Nej jag har inga fördomar alls om att lastbilsförare skall vara överviktiga, tunnhåriga medelåldersmän i nätlinne och inte en snygg, ung smal tjej :p

:D

Läcker ögonfärg du har!

Sedan några år är jag besatt av Turf. Det är ett slags orienteringsapp, där man går till olika zoner. Tanken är att man ska gå, cykla eller rida mellan olika zoner, men det finns också enstaka zoner vid intressanta platser, t.ex. vid alla världsarv jorden runt.

Den som tar flest poäng i ett land en månad får lägga ut en zon på valfri plats. Senast jag vann i Danmark la jag min zon, KPDflagermus, vid Mønsted Kalkgruber utanför Viborg. Eftersom Turfs symbol är en gul figur, som sträcker ut armarna, ställde jag upp mig som en Turfgubbe, när jag själv besökte zonen och den intressanta gruvan.

turf-kpd-kpdflagermus-2125.jpg

K Peter Dahlström tar turfzonen KPDflagerrmus vid Mønsted Kalkgruber.

Det börjar bli tradition med en bild av mig i rosa kläder under oktober. Hunterstövlarna i största damstorlek kunde jag precis få på mig, men jag skulle inte ha överlevt en fjällvandring i dem. Jag kunde dock ha dem tills fotografen var nöjd.

kpd-rosa-overall-2395.jpg

K Peter Dahlström klädd i rosa overall. Fotograf: Marina Forsberg

Sedan några år är jag besatt av Turf. Det är ett slags orienteringsapp, där man går till olika zoner. Tanken är att man ska gå, cykla eller rida mellan olika zoner, men det finns också enstaka zoner vid intressanta platser, t.ex. vid alla världsarv jorden runt.

Den som tar flest poäng i ett land en månad får lägga ut en zon på valfri plats. Senast jag vann i Danmark la jag min zon, KPDflagermus, vid Mønsted Kalkgruber utanför Viborg. Eftersom Turfs symbol är en gul figur, som sträcker ut armarna, ställde jag upp mig som en Turfgubbe, när jag själv besökte zonen och den intressanta gruvan.

turf-kpd-kpdflagermus-2125.jpg

K Peter Dahlström tar turfzonen KPDflagerrmus vid Mønsted Kalkgruber.
Turf är jättekul! Men många tittar konstigt på mig när jag försöker förklara. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag kunde verkligen inte komma på en vettig rubrik här, men: Jag väljer att äta växtbaserat, så mycket jag bara kan. Frågan handlar nu... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 470
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 505
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31