• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 692
Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer en som struntar i om folk tycker att jag har "för mycket smink" på mig.
Smink är min hobby och mitt utlopp för kreativitet precis som mode kan vara för vissa.
Jag tror vi ska försöka vara mer tillåtande kring skönhet överlag, bredda vår syn på vad som är vackert. Naturligt är vackert, icke naturligt kan också vara vackert och det viktiga är att man känner friheten att välja själv.

Såhär kan jag se ut en kväll på stan, en dag på jobbet eller en helg i soffan. Spelar ingen roll vart jag är eller tid på dygnet, bara vilket humör jag är på.

Här kommer en som struntar i om folk tycker att jag har "för mycket smink" på mig.
Smink är min hobby och mitt utlopp för kreativitet precis som mode kan vara för vissa.
Jag tror vi ska försöka vara mer tillåtande kring skönhet överlag, bredda vår syn på vad som är vackert. Naturligt är vackert, icke naturligt kan också vara vackert och det viktiga är att man känner friheten att välja själv.

Såhär kan jag se ut en kväll på stan, en dag på jobbet eller en helg i soffan. Spelar ingen roll vart jag är eller tid på dygnet, bara vilket humör jag är på.

Det där är snyggt!

Håller helt med. Många unga sminkar sig på tok för mycket idag. Blåser man på dom så dammar dom en vecka.
Eller så kan man göra som min á la naturell dvs inget smink alls. :p

Dock haft funderingar på att köpa lite smink, så jag någon gång kan sminka mig för att göra min fin. Jag tänker om man inte gör det så ofta så märker folk det tydligare när man gör det. :)

So what? Hur mycket är "för mycket" smink?

Kan bara hålla med!

Så länge man själv trivs och tycker att det ser bra ut, så varför ska andra förfasa sig och kommentera över mängden smink man har på?

Har själv oftast bara mascara, ett lätt lager primer och dito foundation. Färgar brynen med jämna mellanrum så att de syns, vilket jag fått förklara här inne ett flertal gånger eftersom man lika lite kan vara förskonad från en halv miljard rynkor vid min ålder tydligen inte heller "kan" vara naturligt ljusblond som vuxen..

Har väldigt frisk och fräsch hy, smink och ålder till trots och fn tonar jag dessutom håret så det blir mörkare blont än vad det är av naturen.

Jag har haft en granne en bit bort som solade-sminkade-solade-sminkade osv. i det oändliga, jag har inte sett henne på 3-4 år nu sen hon flyttade men såg henne i veckan och hon ser ut som,,,,,tja, en nyplöjd åker i ansiktet med fåra upp och fåra ner och huden liknar mest gammalt läder. :wtf:

Tycker det är en ganska tråkig diskussion när man börjar uttala sig om vad som är snyggt och inte snyggt. En sak må väl vara om man reflekterar över vad man själv trivs bäst i men hur andra vill ha det borde man inte yttra sig om. Det är en smaksak och påverkar ingen annan.

Tycker det är en ganska tråkig diskussion när man börjar uttala sig om vad som är snyggt och inte snyggt. En sak må väl vara om man reflekterar över vad man själv trivs bäst i men hur andra vill ha det borde man inte yttra sig om. Det är en smaksak och påverkar ingen annan.
Fast egentligen varför är det en "tråkig diskussion"? Detta är trots allt ett diskussionsforum, finns andra trådar där folk diskuterar vad som är snyggt och inte. Det är i sådana diskussioner det kommer fram ganska många olika argument och vad folk tycker om olika saker. Jag tycker de är rätt intressanta. Om man inte håller med behöver man egentligen inte bry sig. Någon kanske tycker att det inte är snyggt att vara osminkad, men ärligt så skulle jag inte bry mig om det. Det är ändå deras åsikt och inte min, tycker jag det är snyggt att vara osminkad, ja då är jag osminkad. Det är ändå vad jag som person tycker, som spelar roll i mitt liv, sen får andra gärna ha åsikter som jag inte behöver ta åt mig av. Så ser jag på det hela. :)

Fast egentligen varför är det en "tråkig diskussion"? Detta är trots allt ett diskussionsforum, finns andra trådar där folk diskuterar vad som är snyggt och inte. Det är i sådana diskussioner det kommer fram ganska många olika argument och vad folk tycker om olika saker. Jag tycker de är rätt intressanta. Om man inte håller med behöver man egentligen inte bry sig. Någon kanske tycker att det inte är snyggt att vara osminkad, men ärligt så skulle jag inte bry mig om det. Det är ändå deras åsikt och inte min, tycker jag det är snyggt att vara osminkad, ja då är jag osminkad. Det är ändå vad jag som person tycker, som spelar roll i mitt liv, sen får andra gärna ha åsikter som jag inte behöver ta åt mig av. Så ser jag på det hela. :)

Finner det framförallt osmakligt att föra den typen av diskussion i en tråd där syftet med tråden är att posta bilder på sig själv. Lite som att gå in i diettråden och skriva att man tycker det är fult med feta/smala människor. Det hör liksom inte hemma där (eller någon annan stans i min mening). Risken är stor att det finns någon eller några som tar illa vid sig och det är bara onödigt. Vill man diskutera sminkets vara eller icke vara tycker jag att det vore lämpligare att starta en egen tråd i ämnet om man nu har ett behov av att diskutera andras utseende för där är risken mindre att någon känner sig utpekad.

Och ja, jag vet mycket väl att det är ett diskussionsforum. Men är allt nödvändigt att diskutera?

Edit. Sen att se till hur man själv reagerar på åsikter är ganska litet i sammanhanget. Bara för att jag inte tar illa upp av en åsikt säger det inget om hur någon annan känner.

Finner det framförallt osmakligt att föra den typen av diskussion i en tråd där syftet med tråden är att posta bilder på sig själv. Lite som att gå in i diettråden och skriva att man tycker det är fult med feta/smala människor. Det hör liksom inte hemma där (eller någon annan stans i min mening). Risken är stor att det finns någon eller några som tar illa vid sig och det är bara onödigt. Vill man diskutera sminkets vara eller icke vara tycker jag att det vore lämpligare att starta en egen tråd i ämnet om man nu har ett behov av att diskutera andras utseende för där är risken mindre att någon känner sig utpekad.

Och ja, jag vet mycket väl att det är ett diskussionsforum. Men är allt nödvändigt att diskutera?

Edit. Sen att se till hur man själv reagerar på åsikter är ganska litet i sammanhanget. Bara för att jag inte tar illa upp av en åsikt säger det inget om hur någon annan känner.
Kanske borde de starta egen tråd ja, men angående "men är allt nödvändigt att diskutera" frågar jag istället är det nödvändigt att censurera vissa saker? Det räcker med den censur som redan existerar, jag gillar att man kan diskutera allt här i olika trådar.

Kanske borde de starta egen tråd ja, men angående "men är allt nödvändigt att diskutera" frågar jag istället är det nödvändigt att censurera vissa saker? Det räcker med den censur som redan existerar, jag gillar att man kan diskutera allt här i olika trådar.

Jag anser inte att censur är att inte tala om hur andra ska se ut.

Istället för att skriva om hur man tycker andra ska se ut, är det inte klokare att prata om hur man själv helst ser ut? Är en viss skillnad på "jag tycker det är fult med massa smink" och "jag trivs bäst utan smink".

Jag anser inte att censur är att inte tala om hur andra ska se ut.

Istället för att skriva om hur man tycker andra ska se ut, är det inte klokare att prata om hur man själv helst ser ut? Är en viss skillnad på "jag tycker det är fult med massa smink" och "jag trivs bäst utan smink".
Fast som jag uppfattade det var det inte hur andra ska se ut, utan bara vad de själva inte tyckte var fint. Tänk så olika man kan uppfatta saker. :)
Jag tycker själv det är fult med för mycket smink, såvida inte personen kan sminka sig så att det inte syns att den har för mycket smink på sig (dvs ser snyggt ut) och jag trivs bäst själv utan smink. :up:

Fast egentligen varför är det en "tråkig diskussion"? Detta är trots allt ett diskussionsforum

Jag tycker det är rätt tråkigt när folk kommenterat att jag måste ha retuscherat mina bilder till exempel. (har även hänt med andra bilder än på mig själv)
Sedan att en del är fotade med kass mobilkamera och andra med systemkameran gör ju att det blir stor skillnad i kvalitet, men jag är jag även om bilderna är systemkameraskarpa så de små och få rynkor som finns syns eller om det är en kass pixlig och oskarp mobilbild där de syns sämre eller inte alls.

Var ser du det roliga eller intressanta med sådana "diskussioner"?

Om någon däremot hade frågat hur jag fått till ljuset/effekten på "den eller den" bilden eller något som faktiskt har med bilden att göra, så hade det ju varit något helt annat..

Jag tycker det är rätt tråkigt när folk kommenterat att jag måste ha retuscherat mina bilder till exempel. (har även hänt med andra bilder än på mig själv)
Sedan att en del är fotade med kass mobilkamera och andra med systemkameran gör ju att det blir stor skillnad i kvalitet, men jag är jag även om bilderna är systemkameraskarpa så de små och få rynkor som finns syns eller om det är en kass pixlig och oskarp mobilbild där de syns sämre eller inte alls.

Var ser du det roliga eller intressanta med sådana "diskussioner"?

Om någon däremot hade frågat hur jag fått till ljuset/effekten på "den eller den" bilden eller något som faktiskt har med bilden att göra, så hade det ju varit något helt annat..
Jaha? Vad vill du att jag ska svara? Jag kan inte svara åt dom som skriver det, då jag inte är en av dom och vem har sagt att jag tycker det är roligt/intressant? :confused:
Det enda jag tycker är tråkigt är när det ska censureras.

Sen för övrigt är den här diskussionen väldigt off topic i den här tråden, vill ni diskutera det vidare, starta en egen tråd om det. :)

Det finns inget som heter för mycket smink och det finns inget som heter för lite smink. Det viktiga är ju att man trivs själv! :up: Oftast har jag inget smink, men ibland smetar jag läppstift under ögonen eller målar hela ansiktet, för att jag kan och har lust!

Sen så tycker jag att det är lite roligt när folk kommenterar om smink, jag har t.ex. DUBBELT så mycket smink på den här bilden;

iKVpzrF.jpg

Än vad jag har på den här bilden!
qIlsLkf.jpg

Men brukar få kommentarer om hur naturligt är bäst, när det är det översta som gäller. Jag har inte fräknar. :angel:

Det finns inget som heter för mycket smink och det finns inget som heter för lite smink. Det viktiga är ju att man trivs själv! :up: Oftast har jag inget smink, men ibland smetar jag läppstift under ögonen eller målar hela ansiktet, för att jag kan och har lust!
Nu blir jag nyfiken, varför eller vad fyller det för funktion att använda läppstift under ögonen? Misstänker att det finns ett syfte bakom det. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 915
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag kunde verkligen inte komma på en vettig rubrik här, men: Jag väljer att äta växtbaserat, så mycket jag bara kan. Frågan handlar nu... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 556
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 511
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V