• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 592
Status
Stängd för vidare inlägg.
fjader7.jpg

Galet snygg... jag vill också bli rödhårig igen, saknar det något grymt, men just nu råder färgningsförbud då håret behöver återhämta sig.

Jag har redan börjat tröttna på det röda för det håller sig inte snyggt rött så länge :(
Men det är roligt med färg

Jag har redan börjat tröttna på det röda för det håller sig inte snyggt rött så länge :(
Men det är roligt med färg
Jo, det brukar blekas ut rätt fort. Jag vet att jag använde Revalon schampo för att bevara lystern lite längre:
3d3766b4-a4bf-4d7f-992b-2db43e8e60f5.png.365x293_q80_autocrop_background-%23ffffff.jpg

och även Maria Nila i rött:
MariaNilaColourRefresh.png

använde dom inte samtidigt, men funkade faktiskt riktigt bra. :up:

Jag tycker att det blev en lite (ursäkta) löjlig diskussion här. Det är tråkigt att så många känner behovet av att visa och påtala att de "ser unga ut".
Skönhet sitter inte i ålder. Jag tror att det är sunt att förlikas med att ok jag är 45 och jag ser ut som 45. Hur klyshigt det än låter så är ju ålder endast en siffra!
Som tur var har det blivit ett uppsving för äldre skönhet i modebranschen på sista tiden. Det har kommit en uppsjö av editorials och diverse reklamer med äldre modeller. Det är trist att se att det inte fått spridning bland "vanligt folk" men jag tror och hoppas att det kommer!

Mitt tips! Googla "advanced style" för en glädjekick istället!

Drömmen att se ut såhär om 40-50 år!

linda-rodin-oil-portraits-grey-hair-1-613x408.jpg
Håller helt med. Många unga sminkar sig på tok för mycket idag. Blåser man på dom så dammar dom en vecka.

Håller helt med. Många unga sminkar sig på tok för mycket idag. Blåser man på dom så dammar dom en vecka.

Inte bara unga! ;)
Jag använder aldrig smink på huden längre. Har slutat med mascara också, iaf till vardags. Blev jättetorr under ögonen av att tvätta bort mascaran även om jag använde bra produkter. Återfuktar bara ansiktet och kör en fuktmask då och då. Enda sminket jag har svårt att låta bli är mitt färgglada läppstift ;)

Inte bara unga! ;)
Jag använder aldrig smink på huden längre. Har slutat med mascara också, iaf till vardags. Blev jättetorr under ögonen av att tvätta bort mascaran även om jag använde bra produkter. Återfuktar bara ansiktet och kör en fuktmask då och då. Enda sminket jag har svårt att låta bli är mitt färgglada läppstift ;)
Som jag då. Mascara en gång i månaden och läppstift oftare. Bara läppstift gör ett jättelyft.

So what? Hur mycket är "för mycket" smink? Är det mer accepterat att ha för mycket, för rött och för smetigt smink/läppstift om man har passerat 30 till exempel? För i så fall så tar jag täten!
¨
X0AOp2b.jpg
Lagom är alltid bäst. Kan inte påstå att det är speciellt snyggt med 300 GR puder i ansiktet. Speciellt inte om personen inte bättrar på det efter några timmar.

Är det inte contouring-trenden som har gjort det då? När man ser ett proffs forma ansiktet använder de ju lager på lager på lager på lager. Klart att det ser knäppt ut i dagsljus!

Ja man ser ju rätt många sådana "fall" dagligen! Jag är nog för gammal för att fatta grejen ;) Men det är ju högst personligt vad man tycker är snyggt! Jag gillar frisk fräsch hy där man faktiskt ser hyn! Tänker att hyn måste må dåligt av att täppas till av massa foundation och likn? Men jag är ju ingen hudterapeut!

Jag tror också att det är lätt att komma in i ett moment 22 med smink som ger oren hy som man därefter försöker täcka och sminka över. Been there done that. Det var inte snyggt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag kunde verkligen inte komma på en vettig rubrik här, men: Jag väljer att äta växtbaserat, så mycket jag bara kan. Frågan handlar nu... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 470
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 505
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31