• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 569
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju högst personligt, men jag håller med dig! Har speciellt svårt för när det blir för mkt foundation/puder och så på huden. Ofta tycker jag det blir "för mkt" även om man hittar rätt nyans (vilket väldigt få faktiskt verkar göra :o ). Sen har jag aldrig fattat detta med "couturing". Det kanske möjligen kan funka på bild men har aldrig tyckt det sett vettigt ur IRL. Mvh tant :p

Personligen sminkar jag mig nästan bara med läppstift, ytterst sällan lite marcara, men på läppstift gillar jag starka färger! Tycker det livar upp!
Vad är coutouring?? Jag försökte googla men fick ingen bra definition.

Här kan man se hur min mobil på egen hand kan fixa selfies. På övre bilden har jag allt på max (smalare ansikte, större ögon, fixa huden). På nedre bilden är allt avstängt. Det blir lite mer effekt på "smalare ansikte" om jag inte har håret fram sådär, men ja, skillnad syns ju ändå.

Kan tillägga att innan jag gjorde något med inställningarna så var allt inställt på att påverka bilderna lite. Det krävdes att jag började kolla vad som gick att göra med kameran för att det skulle gå att ta rättvisa bilder. Mobilen är en Samsung S7.
27503435_995394007275646_793600451308619729_o.jpg
Jag tycker den nedre bilden är snyggast, den övre ser konstig ut på något sätt. Jag är den som tror på naturlig skönhet, precis som man är.

Här kan man se hur min mobil på egen hand kan fixa selfies. På övre bilden har jag allt på max (smalare ansikte, större ögon, fixa huden). På nedre bilden är allt avstängt. Det blir lite mer effekt på "smalare ansikte" om jag inte har håret fram sådär, men ja, skillnad syns ju ändå.

Kan tillägga att innan jag gjorde något med inställningarna så var allt inställt på att påverka bilderna lite. Det krävdes att jag började kolla vad som gick att göra med kameran för att det skulle gå att ta rättvisa bilder. Mobilen är en Samsung S7.
27503435_995394007275646_793600451308619729_o.jpg
Vilka bra exempel! Men det är jäkla tragiskt att filtret bestämmer att just smalt ansikte och stora ögon (hejdå hela Asien) är det som är snyggt.

Vilka bra exempel! Men det är jäkla tragiskt att filtret bestämmer att just smalt ansikte och stora ögon (hejdå hela Asien) är det som är snyggt.
Men verkligen. Det hade ju varit en sak kan jag tycka om det gått att ändra lite fler saker (både smalare och rundare ansikte tex), så att det verkligen kunde användas för att leka med bilderna och att normalläget var att ingenting ändrades. Men ja, det här är ju tydligt inte till för att leka med bilderna utan just för att framställa sig själva som finare.

Men verkligen. Det hade ju varit en sak kan jag tycka om det gått att ändra lite fler saker (både smalare och rundare ansikte tex), så att det verkligen kunde användas för att leka med bilderna och att normalläget var att ingenting ändrades. Men ja, det här är ju tydligt inte till för att leka med bilderna utan just för att framställa sig själva som finare.
Precis. Och så just det bestämda skönhetsidealet.

Precis. Och så just det bestämda skönhetsidealet.
Jag var tvungen att kolla på Samsungs hemsida. Där står det såhär om kameran:
"Selfie Mode gives you the tools to take your selfies to another level creatively. With a host of enhanced selfie features you’ll be able to pack all the fun into one frame and every photo of you will be made to look even better. Perfect for those moments when you want to fit everyone in — or just yourself with that beautiful, eye-catching backdrop, Samsung Selfie Mode and Wide Selfie Mode puts an end to getting cropped out."
:grin:

Jag var tvungen att kolla på Samsungs hemsida. Där står det såhär om kameran:
"Selfie Mode gives you the tools to take your selfies to another level creatively. With a host of enhanced selfie features you’ll be able to pack all the fun into one frame and every photo of you will be made to look even better. Perfect for those moments when you want to fit everyone in — or just yourself with that beautiful, eye-catching backdrop, Samsung Selfie Mode and Wide Selfie Mode puts an end to getting cropped out."
:grin:
:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 910
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
617
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 487
Senast: Capybara
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka