• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 160
  • Visningar Visningar 92 527

Bukefalos 30 år!

Så söt :love: Är ögonen blå?
Japp! Men dom kommer med största sannolikhet bli bruna med tiden. Mamman hade också blå när hon var liten:
1751052957600.webp

Visa bifogad fil 170078

Han sprang så fint på töm idag i nya tränset. Men när vi skrittade av efter grusvägen lyckades han skaka av sig även detta!
Höll på bli katastrof då tränset hängde i tömarna ner mellan frambenen på honom.
Han blev lite stressad och fundersam över vad som hände och jag trodde att han skulle springa hem och såg bara ett kaos med tömmar och träns intrasslade runt benen eller i tusen bitar. Men han tog sitt förnuft till fånga och lyssnade på mina prooo och stannade tillslut så jag kunde ta på tränset igen. Phu! 🥵
Vet inte hur jag ska få tränsen att stanna kvar när han skakar pga insekter?! Kommer inte våga mig utanför ridbanan förrän jag löst detta… Ska prova utan huvan och se om det gör att tränset stannar kvar.
Har inte varit något problem tidigare.

En kompis flätar alltid fast tränset i manen när hon har huva. Fungerar väldigt bra!

Snygging på gårdagens dressyr i paddocken. Lite spänd i blåsten men skötte sig bra överlag. Han höll på att bli uppäten av en liten grushög och en presenning :cautious:

övade mest på att hålla galoppen utan påminnelser och skänkelvikning i trav! Det var flera veckor sen vi red seriös dressyr i paddocken. Mest ridit ute i skogen och övat. :rofl:
20250627_202053.webp

Gammeltanten, 23 år om några dagar ❤️
Inte riden utan enbart gått i stor hage de senaste 8 åren. Ändå stark och bra musklad i kroppen. Pigg och busig som en unghäst emellanåt, lugn och klok att handskas med. Älskar att stå och hänga med huvudet på mitt och brukar liksom lägga halsen runt om mig och dra mig närmare i en stor kram. Världens finaste Najomi! ❤️

IMG_3119.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka