Bildtråden

Skrutthästen:love:
 

Bifogade filer

  • 3DC7F5B6-7183-4024-BDF9-A144D2CCFF12.jpeg
    3DC7F5B6-7183-4024-BDF9-A144D2CCFF12.jpeg
    337,2 KB · Visningar: 183
Är det en synvilla eller sitter hästens vänstra öga längre fram än det högra?
Hästen ser ut att ha huvudet rakt fram men hans vänstra öga syns det mycket mer av än det högra.
Kanske bara jag som överanalyserar bilden, skyller på att jag är sjukskriven och inget att göra 😆
Hm. Har inte tänkt på det, men när du säger det så ser jag det med. Ser ju även ut så på andra bilder jag har av honom! Hur symmetrisk är "normalhästen" egentligen?
 
Hm. Har inte tänkt på det, men när du säger det så ser jag det med. Ser ju även ut så på andra bilder jag har av honom! Hur symmetrisk är "normalhästen" egentligen?
Jag reagerade för att jag tyckte något såg konstigt ut så det är nog inte jätte vanligt tänker jag? Jag i alla fall ser en hel del hästbilder varje dag på sociala medier osv samt har egna hästar och har haft många egna hästar genom åren och har aldrig tänkt på att någon sett ut sådär tidigare.
Inteessant!
 
Jag reagerade för att jag tyckte något såg konstigt ut så det är nog inte jätte vanligt tänker jag? Jag i alla fall ser en hel del hästbilder varje dag på sociala medier osv samt har egna hästar och har haft många egna hästar genom åren och har aldrig tänkt på att någon sett ut sådär tidigare.
Inteessant!
2E60AFFF-E0AC-4B12-85B3-44E9790F10F1.jpeg

Inte helt rakt framifrån kanske men hur ser de ut på denna bild?
 
många hästar står ojämt om dom har problem i kroppen, Viveca på Svensk häst rehab snackade om detta på equipodden och att man kan kolla status på ens häst kroppsligen om den inte vill stå med alla fyra ben rakt (inte att folk måste vara spiraka, men hoppas ni förstår vad som menas ;) ), men ställer sig "skevt" och avlastar ofta. Det är nog rätt vanligt. Många kan bli mycket bättre när dom får ordning på sin kropp :)

(nu snackade jag om ben och ni menade öga.... är trött idag, men ändå intressant, ser ofta hästar som står skevt, så kanske det kan vara intressant info ändå :) )
 

Liknande trådar

  • Fråga
Bukefalos Jag kan av någon anledning inte formatera text om jag gör inlägg från mobilen. Inte heller lägga till en bild för hela menyraden för...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Wille
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
291
Senast: Rie
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 436
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp