BILLIG trailer?

toughcookie

Trådstartare
Jag är på jakt efter en riktigt billig trailer ca 10-15000. Nu undrar jag om ni kan rekomendera något märke som är "hållbarare" än andra och som dessutom är "lätt" att laga själv.
Och vad förutom golvet ska jag tänka på att kolla extra noga?

Sv: BILLIG trailer?

Har hört att äldre Umesläp ska vara hållbara och prisvärda! Har ingen koll på sånt själv, det är som sagt vad jag har hört. :D

oki, alla åsikter är av värde. Själv har jag kikat lite på BOJ.....(men jag gillar inte att skötar dörren är mitt fram)

Kylinge och Startrailer har jag hört skall vara bra märken, kanske inte de billigaste men..:smirk:

Kolla alla saker på transporten som kan bli dyra att reparera eller köpa nya typ mattor, väggar, bromsar( påskjut),axel osv.
Lycka till!!

Själv hade jag tidigare ett gamalt tranesläp. Var aldrig några problem med det, var -82:a.

Sålde det nyligen när vi köpte nytt och fick rätt så bra betalt för det.

skulle kolla axeln väldigt nog, VÄLDIGT dyrt att byta om den är rostig...

sen är det väl golvet då, men det går ju att byta till rimlig kostnad.

Ja just det kolla bromsar oxå...

Just golvet har jag som krav att det ska vara hyfsat nybytt för det är nått jag förmodligen inte klarar att byta själv. Bromsar o dyl kan jag fixa.
AXELN däremot var ett mkt bra tips, blir alltså till att lägga sig på rygg och banka med lilla hammaren!!

jag har haft en Boj som jag sålde, skaffade mig en Trane som jag är nöjd med (gammalt släp) aldrig haft några problem med det.
nu har jag köpt mig ytterligare ett släp, ett nytt dock av annat märke.

Mina stallägare sysslar med försäljning och reparation av släp och rekommenderar varmt alla årsmodeller av Trane. Dock vet jag ju inte hur opartiska de är, med tanke på att det är ett märke de själva säljer. :angel:

jag gillar Boj, men om vi pratar dom äldre släpen så rekomenderar jag Trane.

Oki, jag gillar som sagt inte när skötar dörren är mitt fram på boj. Har varit med och styckat loss en häst som hoppade bommen.............

Och jag som saknar min gamla boj just för att skötardörren satt mitt fram.
Aldrig att man behövde vara orolig på tävling att hästen fick ut ett ben eller huvud genom skötar dörren som är möjligt när den sitter på sidan.

det är dom på många trane också.
beror lite på årsmodellerna.

har ett släp (tranen) med dörren rätt fram.
och ett nytt släp där dörren är på sidan istället.
fast jag har ej haft några problem med att ha dörren fram efter att jag själv vande mig. Haft 4 olika hästar där inne och alla skötte sig i släpet.
fast som sagt, mitt trane är äldre, jag vet inte riktigt hur dom nyare modellerna är.

Rent spontant så tycker jag UME, har mycket hellre ett gammalt Ume med ett isolerat tak, än ett gammalt glasfibertak som varit utsatt för väder och vind i 10-20 år.

Tag hjälp av någon kunnig om du inte kan själv, så att du är säker på axel- och golvstatus. Vad det gäller axel och golv tror jag inte att det skiljer så jättemycket mellan märkena.

Jag har en gång (för hundra år sedan) varit med om att en hästa blev rädd, hoppade bommen och trasslade in frambenen i draget. Den fick skjutas och styckes loss......
Nu han jag iofs aldrig skötar dörren öppen om jag inte är vid transporten men synen av frambenen på den hästen glömmer jag aldrig.

AXELN däremot var ett mkt bra tips, blir alltså till att lägga sig på rygg och banka med lilla hammaren!!

Eller om du har någon i din närhet som kan lite om släp som kan följa med och kolla på eventuella objekt?
Hade en trailer där axeln rostat fast, de som kunde sa att det är bättre att köpa en nyare...sedan är det bättre om trailern är galvad så slipper du rost och annat!! :banana: Bara tips!:bow:

Jag köpte ett gammalt Ume-släp -82 förra året. Har varit jättebra! Lätt att dra, perfekt för en häst. Det som var bytt var golv och väggar. Sen har jag själv bytt bommar på det och fixat lite med målning och uppfrächning. Kostade 12... Tips:
Försök hitta ett som någon inte "orkat" göra så mycket med, då kan du tjäna pengar på att fixa lite själv om du är någorlunda händig. Ett äldre släp som är "tillpiffat" vill folk oftast ha lite mer pengar för än de lagt på det.

Jag köpte i somras ett Trane enkelaxlat -96 för 18.000
total renoverat med extra tjockt golv och galvat dessutom :)
Går kanon bakom bilen, stort och ljust.
Mitt är tom. extra brett.
Jag hade nog en himla tur och hittade en guldklimp på hjul.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 306
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
1 041
Senast: Hermelin
·
R
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka