Bukefalos 28 år!

Billiga hundartråden

escodobe

Trådstartare
Avreageringstråden.

Just nu är min svarta fara mycket billig. Han försöker puckla på min stora vid hundmöten igen. Han hade uppfört sig så bra sista månaderna att jag skröt för uppfödaren om att "det är bara roligt" och det råkade väl tonårslyngen höra för sen dess har han fått för sig att han ska puckla på hundar igen och kommer han inte åt de andra så ska i allafall den stora lunsen få en kyss.:mad:
 
Sv: Billiga hundartråden

Hakar på...

Zaga har klivit tillbaka till stadiet : Jag måste hejja på alla och alla känner mig ...

Jätte drygt på promenader när hundjäkeln var och varannan meter börjar små hoppa, vifta svansen och bara formligen exploderar av glädje om någon tittar en sekund på henne ..
 
Sv: Billiga hundartråden

dsc00852-copy_31736193.jpg


dsc00842-copy_31736054.jpg


Behöver jag säga mer..? :devil:
 
Sv: Billiga hundartråden

Hakar på...

Zaga har klivit tillbaka till stadiet : Jag måste hejja på alla och alla känner mig ...

Jätte drygt på promenader när hundjäkeln var och varannan meter börjar små hoppa, vifta svansen och bara formligen exploderar av glädje om någon tittar en sekund på henne ..

Fast hellre det än att skrämma slag på halva kvarterets hundägare genom att medföra ett eget privat hundslagsmål.. Folk tror ju att rottweilern vill ha den lilla till lunch när det är precis tvärtom.
Jag har fått bukt med det här problemet tidigare men det har brutit ut igen nu i veckan.
 
Sv: Billiga hundartråden

Det där är bara lite av allt hon haft sönder, och det där hände nu igår.. Hon har överskottsenergi pga hälta...
 
Sv: Billiga hundartråden

Jo självklart är det kanske att föredra..

Men som höggravid lätt hytserisk matte så har jag inget tålamod så då skäller jag på henne, för att i nästa sekund få enormt dåligt samvete.

Ond jäkla cirkel ;)
 
Sv: Billiga hundartråden

Zaga har klivit tillbaka till stadiet : Jag måste hejja på alla och alla känner mig ...

Jätte drygt på promenader när hundjäkeln var och varannan meter börjar små hoppa, vifta svansen och bara formligen exploderar av glädje om någon tittar en sekund på henne ..

:angel: Min röda fara har liksom inte tagit sig ur det stadiet än. Värst är på hundkurs eftersom hon ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR instruktören och därmed mest ser ut som en lycklig korv-ål och piper och hoppar och far :devil:

Du är shiba för helvete försöker jag intala henne.
 
Sv: Billiga hundartråden

Escodobe - vi kanske kan gå ihop och rea ut svarta slynglar? Betala för en halv - få två? *s*

Yngre herrn här är stundtals inte bara billig utan närmast gratis. halvdöv (just nu är hörseln tillbaka dock, för stunden) och ffa muckade han med den större herrn, och bet hål med..

Någon är mycket kort hållen för stunden, jag misstänker han i lönndom benämner mig som 'gestapokärringen', för det är på den nivån det är just nu.

När han igår hos veterinären 'gick igång' på att vet undersökte prostatan (vet 'ja den känns fullt normal, han ömmar inte..eh faktum är att han tycker det är SKÖNT'. Matte tittar på den lyckligt flåsande hunden som ögonen snudd på börjar rulla för, och sen blev han alldeles till sig i trasorna hunden, och älskade hela världen. Jag var en HÅRSMÅN från att tycka 'du, kastrering, det har du tid för IDAG va? *s*')

För stunden är han dock ett mycket mattefjäskigt A-barn, och det kan han gott vara. Resten av livet tycker jag låter bra..
 
Sv: Billiga hundartråden

:angel: Min röda fara har liksom inte tagit sig ur det stadiet än. Värst är på hundkurs eftersom hon ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR instruktören och därmed mest ser ut som en lycklig korv-ål och piper och hoppar och far :devil:

Du är shiba för helvete försöker jag intala henne.


Min lapptuss har samma problem, jag försöker intala mig att det är himmelriket jämfört med "låt mig vara för fan, annars.." attityden eller "nej usch vad du är läskig" så som våra förra hundar var, men det är svårt när en svart klump i andra änden av snöret far som en virvel vid blotta tanken på en människa eller hund :cool:
 
Sv: Billiga hundartråden

Haha, jag har många gånger kunnat betalt för att någon ska ta min svarta lillskit :crazy:
Hon har varit så nära många gånger :devil:
Igår insåg jag att tand mot hundtand en gång till slutar med att jag förmodligen får åka till tandläkaren, fasiken vad ont det kan göra. Och för vilka kostnader hon har käkat prylar. Allt som hon förstår "betyder" något för oss tjuvar hon :cool: Katterna ska anfallas hela tiden :(
Ute är hon pest och jag ger snart upp! Nu vill jag att hon ska blir tre år och snäll:)
 
Sv: Billiga hundartråden

Nämen så passande...

Jag brukar alltid prata om hur oberörd vår hanhund är av löptikar. Men denna vår har han faktiskt varit ganska stressad. Gnällt och tittat längtande mot hans två favorittikars tomt på granngatan, väckt oss på natten, får inte ro när vi är hemma och måste vara bunden när han är ute själv på tomten (har inget staket). Idag fick han vara hemma 4 timmar själv, då gubben jobbat natt, och det har ju aldrig nånsin under hans 5 levnadsår varit några som helst problem - inte ens riktigt långa stunder.

Husse sa att det såg ut som att nån kastat in en handgranat genom kattluckan idag när han kom hem. Flisor och skräp i hela hallen, och dessutom hade hunden kräks (förmodligen efter att ha fått flis i halsen). Och det var ingen billig lucka detta utan en gedigen en med låsmekanism och hela baletten.

Helt ärligt undrar jag om han inte tuggat tills han kunde ta sig ut, om inte sambon kommit hem. Han har aldrig ätit på inredning förut och har inga som helst problem med att vara ensam hemma, vilket dessutom sällan händer att han är. Så detta var väldigt oväntat.

Någon som vill ha en BC-korsning aka bäver? Helt gratis faktiskt.
kattlucka.jpg
 
Sv: Billiga hundartråden

Ungefär sådär gjorde min också med kattluckan, när granntiken löpte...
Nu fäller han dessutom vinterpälsen, så det ramlar DRIVOR av svarta elektriska BChår här hemma...

Men han är ändå inte billig:love:
 
Sv: Billiga hundartråden

Du ska veta hur skönt det känns att höra att det finns fler. :D Det måste vara BC-genen då. Skönt att vi gått till botten med det. Då finns det dock inget hopp för mig för BC ska jag aldrig vara utan. :love:

Kan säga att jag och gubben skrattade gott när han berättade detta. Men man känner sig som en ganska dålig hundägare när hunden tar till ett sånt beteende. :o Men jag skydder på grannens tikar och hoppas att jag inte tvingas kastrera min stackars vovsing. :angel:
 
Sv: Billiga hundartråden

Mer, mer, min lilla blir dyrare för varje svar i tråden! =)

Okej att hela min säng är full med skor när jag kommer hem, men de är iaf inte sönderbitna, inget annat heller förutom plast (han är manisk på plast, riesendrag månne?) om han kommer åt det.

Så jisses, jag lider med er som fått diverse söndertuggat, dövhet och mopsighet känns som en piss i mississippi i jämförelse plötsligt
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 401
Senast: geting
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 612
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 710
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp