Bilradion tar inte in några kanaler

Jo. Möjligheten finns. Fotograferar ju mycket med mobilen så jag behöver också plats för bilder. Men har hittills inte kommit till skott med att leta reda på någon som säljer ett minneskort. Vet heller inte hur jag ska lyckas öppna luckan för minneskort. Vet inte vad jag ska peta med. Har svårt att orka med allt som är krångligt.
Jula, Biltema , Elgiganten?
 
Jag använder inte premium men lyssnar också i princip på all musik via youtube eller min gamla, gamla mp3spelare när jag är ute och vildcampar. Har också några mycket kära CDskivor kvar, och ett mycket litet antal DVDfilmer. Ren nostalgi. :love:
Har också mina mp3 kvar, i fullt funktionabelt skick, använde dem för inte så länge sedan. Nostalgi! Samlar på DVD filmer dock så har massor och fortsätter köpa :) Såg en dag när jag fick hem mina hörlurar från Sony att Sony har mp3spelare.... Blev kär i en, men tror jag måste skaffa bättre betalt jobb först innan ett inköp! :D

https://www.sony.se/electronics/walkman/nw-wm1z
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har också mina mp3 kvar, i fullt funktionabelt skick, använde dem för inte så länge sedan. Nostalgi! Samlar på DVD filmer dock så har massor och fortsätter köpa :) Såg en dag när jag fick hem mina hörlurar från Sony att Sony har mp3spelare.... Blev kär i en, men tror jag måste skaffa bättre betalt jobb först innan ett inköp! :D

https://www.sony.se/electronics/walkman/nw-wm1z
Mina mp3 måste gå på batterier ifall jag är ute flera dagar utan att kunna ladda. :D Men den där såg fin ut!
 
Det finns inte heller här.

Vill inte betala för dyr frakt.
Bor man med lite avstånd till köpcentrum är det rätt mycket som kan bli billigare att betala några tior i frakt för än att handla lokalt. Speciellt från den typen av butiker där utbudet blir så mycket större, att man får bättre möjlighet att göra val som är specifikt anpassade efter ens behov och plånbok.

Som den t.ex. ifall du ska ha en högtalare. Garanterat både billigare och mer prisvärd än något jag kan köpa där jag bor även inkl. frakt. Jag tycker att Kjell brukar vara pålitliga på det sättet att deras billigaste grejor inte går under nivån där saker blir skräp så pengarna är bortkastade.
 
Mina mp3 måste gå på batterier ifall jag är ute flera dagar utan att kunna ladda. :D Men den där såg fin ut!
Ja de har jag inte kvar längre, men batteriet på mina håller i evigheter, jämfört med dagens batterier på saker känns det som.

Visst var den tjusig! Kostar som en bil dock... eh!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Bor man med lite avstånd till köpcentrum är det rätt mycket som kan bli billigare att betala några tior i frakt för än att handla lokalt. Speciellt från den typen av butiker där utbudet blir så mycket större, att man får bättre möjlighet att göra val som är specifikt anpassade efter ens behov och plånbok.

Som den t.ex. ifall du ska ha en högtalare. Garanterat både billigare och mer prisvärd än något jag kan köpa där jag bor även inkl. frakt. Jag tycker att Kjell brukar vara pålitliga på det sättet att deras billigaste grejor inte går under nivån där saker blir skräp så pengarna är bortkastade.
I stort sett blir det alltid samma pris eller ofta till och med billigare för mig att beställa, än att ta bilen och köra.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
I stort sett blir det alltid samma pris eller ofta till och med billigare för mig att beställa, än att ta bilen och köra.
Samma här. Jag bor ju ute i avorten och har ingen bil, så för mig innebär det både busskostnad samt en enorm tidsåtgång om jag måste in till stan för att köpa något. Jag beställer ungefär Allt utöver mat, även fruset djurfoder till katt, hund, orm och fisk - till och med med den frakten blir det billigare.
 
Har också mina mp3 kvar, i fullt funktionabelt skick, använde dem för inte så länge sedan. Nostalgi! Samlar på DVD filmer dock så har massor och fortsätter köpa :) Såg en dag när jag fick hem mina hörlurar från Sony att Sony har mp3spelare.... Blev kär i en, men tror jag måste skaffa bättre betalt jobb först innan ett inköp! :D

https://www.sony.se/electronics/walkman/nw-wm1z
Hade den när den tiden begav sig. Fick plats med exakt 100 låtar, programvaran man använde i datorn var så hemsk (man var tvungen att lägga in varje CD, döpa fil osv så rippade programmet musiken i ett specifikt filformat som bara kunde läsas av Sony-enheter) och den var så dyr 😂 men fin
https://www.sony.se/electronics/support/digital-music-players-nw-nwz-e-series/nw-e403
 
@Wille du har inte sagt något om alternativet att köpa en liten portabel radio tror jag? Det är väl egentligen allra enklast.
Vet inte hur en sådan fungerar. Kan man byta kanal utan att bli trafikfarlig medan man kör? Sånt är skitviktigt och behöver ske på sekunden när behovet uppstår.
Jula, Biltema , Elgiganten?
Det finns inte här.
Bor man med lite avstånd till köpcentrum är det rätt mycket som kan bli billigare att betala några tior i frakt för än att handla lokalt. Speciellt från den typen av butiker där utbudet blir så mycket större, att man får bättre möjlighet att göra val som är specifikt anpassade efter ens behov och plånbok.

Som den t.ex. ifall du ska ha en högtalare. Garanterat både billigare och mer prisvärd än något jag kan köpa där jag bor även inkl. frakt. Jag tycker att Kjell brukar vara pålitliga på det sättet att deras billigaste grejor inte går under nivån där saker blir skräp så pengarna är bortkastade.
Vi har Mejk. Lågprisbutik med allt möjligt.

Den där högtalaren såg ju skum ut. Kan liksom inte begripa hur den ska funka. Fanns ju inga knappar eller display.

Om musik är väldigt viktigt för dig så är det kanske värt en hundralapp i månaden för Spotify (se det som friskvård) där kan du ladda ned och spela musiken när du är offline?
Skaffa en liten blåtandhögtalare att ha i bilen.
Jag går redan back varje månad. Fortsätter det så här så kommer jag att få sälja mitt älskade hus. Musik är inte viktigare än mitt hus.
 
Såg nu att det fanns knappar på den men fattar ändå inte hur den funkar.
Kanalbyte styrs via den enhet högtalaren är kopplad till, t ex telefonen. Så det behövs ingen display på själva högtalaren. Med knapparna kan du justera volymen på högtalaren. På vissa högtalare går det att hoppa fram/tillbaka till nästa låt eller kanal.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vet inte hur en sådan fungerar. Kan man byta kanal utan att bli trafikfarlig medan man kör? Sånt är skitviktigt och behöver ske på sekunden när behovet uppstår.

Det finns inte här.

Vi har Mejk. Lågprisbutik med allt möjligt.

Den där högtalaren såg ju skum ut. Kan liksom inte begripa hur den ska funka. Fanns ju inga knappar eller display.


Jag går redan back varje månad. Fortsätter det så här så kommer jag att få sälja mitt älskade hus. Musik är inte viktigare än mitt hus.
En portabel radio funkar ju som en vanlig radio. Har du aldrig haft en klockradio som alarm till exempel? :) Det finns förstås olika modeller men man knappar oftast framåt eller bakåt för att byta kanal.

Högtalaren såg ju annars super ut! Den tar USB själv så du kan lägga in hur många låtar du vill på ett usbminne, och de kostar inte många kronor.
 
Kanalbyte styrs via den enhet högtalaren är kopplad till, t ex telefonen. Så det behövs ingen display på själva högtalaren. Med knapparna kan du justera volymen på högtalaren. På vissa högtalare går det att hoppa fram/tillbaka till nästa låt eller kanal.
Ok, ja då går det bort. Det går inte att byta kanal med mobilen utan att bli trafikfarlig. Tar dessutom för lång tid.
Det fanns ju mängder med olika lösningar där.
Det fanns 4 olika lösningar. Två av dem krävde 3,5 mm uttag. Det har jag inte på min radio. En krävde fack för kassettband. Det har jag inte heller. Och den fjärde var en lösning som krävde antenn.
 
Ok, ja då går det bort. Det går inte att byta kanal med mobilen utan att bli trafikfarlig. Tar dessutom för lång tid.
[...]
Som @Sel skrev ovan finns det ibland möjlighet att använda ett USB-minne med förvald musik. Beror på högtalare. Vissa kan även ha inbyggd radio.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
En portabel radio funkar ju som en vanlig radio. Har du aldrig haft en klockradio som alarm till exempel? :) Det finns ju olika modeller men man knappar framåt eller bakåt för att byta kanal.

Högtalaren såg ju annars super ut! Den tar USB själv så du kan lägga in hur många låtar du vill på ett usbminne, och de kostar inte många kronor.
Nej, jag har aldrig ägt en klockradio. En vanlig radio har jag nog haft tidigare. Har förresten en i ladan. Men det är skitbökigt att byta kanal. Man måste vrida på en ratt tills rätt kanal dyker upp.

Om jag stoppar in ett usb-minne i högtalaren så vet jag inte hur man väljer låt. Finns som sagt ingen display.

Och så är det det där dilemmat att jag inte har någon musik själv. Måste alltså sätta mig och KÖPA även det någonstans. Vet ej var.
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Ni som letar bland annonserna där... Hur gör ni egentligen? Jag blir aldrig klok på sökfunktionen och matchningar där. Tycker alltid...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 672
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
889
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp