Bilradion tar inte in några kanaler

Så är det kanske! Det var hemskt länge sedan jag använde något i CD-format annat än i datorn.
Jag med faktiskt! har haft youtube i år och dar, både prmium på surfplattan och på datorn gratiskonto så känner inte att jag behöver köpa cdskivor längre. Även om jag förstås har en del kvar som ALDRIG kommer försvinna ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har du YouTube premium? Det har jag. Jag vill inte ha musik eller ljudböcker till min mobil så det har jag till min surfplatta, köpte den endast för det. Där har jag laddat ner Youtube appen och betalar för premium. Det innebär att man kan lyssna på gratis musik och ladda ner också på sin surfplatta/mobil/dator genom att betala 119 kr i månaden. Man skapar en spellista med musik man gillar helt enkelt och kan även lyssna offline, bara man loggar in till internet en gång i månaden så det uppdateras. Jag har inte spotify, det är inte för mig.

Jag lyssnar via bluetooth hörlurar, himla bra ljud, finns billiga sådana också. Finns billiga begagnade både hörlurar och surfplattor. Så kan du ha det i bilen. Eller för all del, bluetooth högtalare om du föredrar det.
Åh, i ett läge där jag försöker strypa alla utgifter som det bara går så kan jag inte lägga 119 kronor i månaden för youtube premium. Jag har heller inte plats på min mobil att ladda ner något, varken fler appar eller annat.

Det finns på Spotify. Så när du är uppkopplad mot wifi så laddar du ner spellistan till din telefon, köper en billig Bluetooth-högtalare och använder den för att lyssna i bilen. När du köpt en högtalare kan buke hjälpa dig att koppla ihop högtalaren med telefonen.
Jag har spotify-appen i mobilen men jag har inget nerladdat då jag inte får plats i telefonen. Ibland har jag spelat musiken jag har i spotify när jag varit ute på jobb, men då tar min mobilsurf slut på två röda.

Det finns förvisso möjlighet att stoppa in ett minneskort i mobilen, men det har jag inte kommit till skott med att köpa och jag har hunnit ha telefonen i snart 6½ år.

Du är i alla fall lösningaorienterad 😆 @Wille du kan la sjunga?
Sjunger endast till musik, inte för mig själv.
Fast det här rör sig väl om en rätt gammal, basic CDspelare? Ser då ut som en i alla fall.
Den är från 2005.
Micheal Jacksson,ozzy och metallica finns definitivt på cd på nån loppis
Jo, det gör de säkert. Gillar dock inte all deras musik.
 
Å andra sidan, köper du deras skivor på loppis kan du ju byta bort de låtar du inte gillar och ändå komma undan med några 10 or i inköp för en del bra låtar.
 
Alternativet är ju att bara skaffa ett konto, gratis, på youtube, skaffa sig en spellista man gillar och lyssna på musiken där med sitt wifi. Då kostar det bara wifit under tiden och man får det man vill ha, men visserligen inte till bilens cd-spelare, men vill man ändå inte ha radio är det nog det bästa alternativet om man vill ha det så billigt och enklast som möjligt.
Hemma lyssnar jag alltid via wi-fi. Det kostar inget förutom min internetuppkoppling.

Det är i bilen jag har problem med att inte ha musik.
Köp billiga cd-skivor på Blocket?
Jag vet åter igen inte vad jag vill ha.
Kanske det tredje alternativet. Men blir man då inte beroende av att ha en fungerande antenn på bilen? Något kassett-däck eller 3,5 mm kontakt finns inte i radion.
 
Hemma lyssnar jag alltid via wi-fi. Det kostar inget förutom min internetuppkoppling.

Det är i bilen jag har problem med att inte ha musik.

Jag vet åter igen inte vad jag vill ha.

Kanske det tredje alternativet. Men blir man då inte beroende av att ha en fungerande antenn på bilen? Något kassett-däck eller 3,5 mm kontakt finns inte i radion.
Ja du kan ju ha gratis youtube på din telefon, utan att ladda ner något, men då kostar det ditt wifi. Men det är vad jag förstod senare också ett problem?
 
Extra minneskort?
Jo. Möjligheten finns. Fotograferar ju mycket med mobilen så jag behöver också plats för bilder. Men har hittills inte kommit till skott med att leta reda på någon som säljer ett minneskort. Vet heller inte hur jag ska lyckas öppna luckan för minneskort. Vet inte vad jag ska peta med. Har svårt att orka med allt som är krångligt.
 
Det finns inte här.

Mejk kanske har. Men jag har inte orkat leta. De har nyligen ändrat om i hela butiken så man får ju hjärnblödning varje gång man ska ha något där.
Beställ från Netonent eller andra ställen. Även Claes Ohlsson tex.
 
Jag med faktiskt! har haft youtube i år och dar, både prmium på surfplattan och på datorn gratiskonto så känner inte att jag behöver köpa cdskivor längre. Även om jag förstås har en del kvar som ALDRIG kommer försvinna ;)
Jag använder inte premium men lyssnar också i princip på all musik via youtube eller min gamla, gamla mp3spelare när jag är ute och vildcampar. Har också några mycket kära CDskivor kvar, och ett mycket litet antal DVDfilmer. Ren nostalgi. :love:
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Ni som letar bland annonserna där... Hur gör ni egentligen? Jag blir aldrig klok på sökfunktionen och matchningar där. Tycker alltid...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 668
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp