Bilradion tar inte in några kanaler

Känner mig arg på grund av det här problemet. Jag har inga pengar. Jag fattar inte hur saker funkar. Jag har ingen ork att sätta mig in i saker. Är så jävla trött precis exakt hela tiden. Jag vill bara ha en fucking jävla radio som jag med ett finger kan byta kanal på utan att behöva ta blicken från vägen. Den funktionen har jag i en spak vid ratten. Men då måste ju bilradion funka också.
 
Nej, jag har aldrig ägt en klockradio. En vanlig radio har jag nog haft tidigare. Har förresten en i ladan. Men det är skitbökigt att byta kanal. Man måste vrida på en ratt tills rätt kanal dyker upp.

Om jag stoppar in ett usb-minne i högtalaren så vet jag inte hur man väljer låt. Finns som sagt ingen display.

Och så är det det där dilemmat att jag inte har någon musik själv. Måste alltså sätta mig och KÖPA även det någonstans. Vet ej var.
Nuförtiden brukar man bara trycka på en knapp så hoppar radion till nästa kanal, precis som radion i bilen.

Väljer låt gör du med pilknapparna framåt eller bakåt, bara att hoppa till nästa om du inte vill lyssna på musiken som kommer uppp i kön med andra ord. Hur lätt som helst. :) Att ladda hem musik från youtube via sidan @Inte_Ung länkade till är plättlätt, jag har kommit över ALL min musik som jag har på mp3spelaren på det viset.
 
Här är ett exempel på batteridriven radio som även har mp3-spelare. Det står att radiokanalerna kan ställas in i förväg och det finns numrerade knappar.

Annars är kanske förslaget att hitta någon som kan fixa radion i utbyte mot honung värt att gå vidare med?
 
Känner mig arg på grund av det här problemet. Jag har inga pengar. Jag fattar inte hur saker funkar. Jag har ingen ork att sätta mig in i saker. Är så jävla trött precis exakt hela tiden. Jag vill bara ha en fucking jävla radio som jag med ett finger kan byta kanal på utan att behöva ta blicken från vägen. Den funktionen har jag i en spak vid ratten. Men då måste ju bilradion funka också.
Jag förstår att det känns som mycket. Lägg tråden på paus en stund och kika lite senare, det är verkligen inte komplicerade prylar. :)
 
Nuförtiden brukar man bara trycka på en knapp så hoppar radion till nästa kanal, precis som radion i bilen.

Väljer låt gör du med pilknapparna framåt eller bakåt, bara att hoppa till nästa om du inte vill lyssna på musiken som kommer uppp i kön med andra ord. Hur lätt som helst. :) Att ladda hem musik från youtube via sidan @Inte_Ung länkade till är plättlätt, jag har kommit över ALL min musik som jag har på mp3spelaren på det viset.
Ok.

Tror inte jag har samvete att sno musiken på det där sättet.

Här är ett exempel på batteridriven radio som även har mp3-spelare. Det står att radiokanalerna kan ställas in i förväg och det finns numrerade knappar.

Annars är kanske förslaget att hitta någon som kan fixa radion i utbyte mot honung värt att gå vidare med?
Oj, amazon. Känner mig nästan pestsmittad efter att ha gått in på den sidan. Kommer aldrig köpa något därifrån.

Jag förstår att det känns som mycket. Lägg tråden på paus en stund och kika lite senare, det är verkligen inte komplicerade prylar. :)
Jo, får nog skita i det här ett tag.

Det är säkert inte svårt. Jag har intelligens så det räcker. Men ork har jag verkligen inget av. Och då blir minsta behov av ansträngning ett oöverstigligt berg.
 
Jag hade en bilradio som slutade fungera när någon sladd blev klämd, en kompis fixade det lätt. Han ville ha 50 kronor, jag gav honom 100. Sätt upp en lapp eller liknande, lokal Facebook grupp? någon, typ motorburen ungdom brukar gillar att fixa sådant.
 
Jag förstår inte riktigt varför du starta denna tråd, du får tips och många försöker hjälpa dig men du svarar tillbaka otrevligt mest hela tiden
Jag ville ha igång radion. Fick svar på vad det kunde vara men jag kan inte laga det. Och jag har egentligen aldrig bett om en alternativ lösning för allt är för svårt, dyrt eller bara krångligt. Och jag har verkligen varken ork eller pengar.
 
Senast ändrad:
Men jag har ju inte bett om de råden. Jag har bara frågat efter hur jag ska få min radio lagad. Är det så svårt att hålla sig till ämnet? Du kan inte förvänta dig tacksamhet för oönskade råd jag inte bett om, särskilt när råden inte funkar för mig.

Eller du vill kanske ha ovationer för ditt eget egos skull och sen har jag ändå inte fått hjälp som fungerar.
Ditt svar varcej riktat till mig men ändå.

I ditt första inlägg frågar du vad som kan vara fel, och sen skriver du vad du kan göra åt det. Då komner folk med lösning på lösning. Så jo du fråga redan i trådstarten efter lösningar.

Att bli otrevlig och skriva att folk ej har social kompetens är verkligen osmakligt när det är folk som försöker hjälpa
 
Men jag har ju inte bett om de råden. Jag har bara frågat efter hur jag ska få min radio lagad. Är det så svårt att hålla sig till ämnet? Du kan inte förvänta dig tacksamhet för oönskade råd jag inte bett om, särskilt när råden inte funkar för mig.

Eller du vill kanske ha ovationer för ditt eget egos skull och sen har jag ändå inte fått hjälp som fungerar.
Det finns en Facebookgrupp för tjänster och bytes i ditt län.
Byt radiomek mot honung eller trädgårdshjälp.
 
Samtliga kanaler på bilradion brusar bara. Den hittar heller inga kanaler om jag gör en sökning. Vad kan vara fel och vad gör jag åt det?
Ingenting. Stäng av radion och var utan tills du byter bil och köper en med fungerande radio. Musiken du gillar finns ingenstans, säljs ingenstans, spelas ingenstans, ingen vet vad det är utom du och inga förslag duger för du tänker varken försöka eller är intresserad av att försöka.
 
Jag kan faktiskt förstå problemet. Jag är en extrem bakåtsträvare ibland - Jösses vad jag slog bakut när ICQ ersattes av MSN till exempel. Jag använde Miranda i flera år eftersom den kändes lagom bekant och lät mig köra flera olika program i ett och jag behövde därmed inte uppdatera till ett fånigt chattprogram med en massa runda, mjuka emojis och skit. :p Samma sak när jag för några år sedan faktiskt kände mig tvingad att skaffa en smartphone. Det finns ingenting i mig som Vill ha en smartphone. Det kändes krångligt, stort, bylkigt och jävligt och batterierna håller inte för någonting. Min lilla Tescotelefon laddade jag typ en gång varannan vecka, den hade alltid allt jag behövde och var typ odödlig.

Det tar tid för mig att acceptera och vänja mig vid saker och ting. Två år senare lever jag med min jävla smartphone, och den behöver faktiskt bara laddas varannan dag... men jag glömmer det hela tiden och det är skitirriterande, den är fortfarande för stor och störig och så tung att den drar ned byxorna om jag har den i fickan, jag Hatar att behöva ladda ned appar och fippla... men den har en kamera och det är bra. Jag är inte lika grinig längre.

Det tar bara en stund att smälta för mig.
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Ni som letar bland annonserna där... Hur gör ni egentligen? Jag blir aldrig klok på sökfunktionen och matchningar där. Tycker alltid...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 672
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
889
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp