*Biter mig i tungan*

Sv: *Biter mig i tungan*

Vad för täcken, schabrak och lindor? Bilder? :bump:

Tränsen ser jättefina ut, är själv väldigt förtjust i Hubertus och även German Line verkar ju fina! Rapportera gärna kvalitén på GL kandaret,
är nyfiken på och vill gärna veta mer om deras produkter, har själv varit nyfiken på träns, skydd, sadelgjordar från dom länge nu.

Och transporten var SUPER LÄCKER ! :banana: *avis*
Önskar jag också hade råd och köpa en transport.
Du kan få köpa en till mig med om du vill... ;) :angel:

Hojta till om du får tag på ett någerlunda bra flugmedel!
Har testat flera sorter, i af 3 varianter denna vår/sommar men är inte riktigt nöjd med något. Därför har jag gett upp mitt sökande och köpte täcket i stället.

Equiline schabrak med matchande lindor:
Image026.jpg

Amigo summer turnout, ljusblått
Mark Todd ultra fly combo
Två jersey/coolertäcken från Shires, med gjordar, jättemjuka och gosiga! Dom har vart sitt som pyjamas nu på natten, Arrows är blått med beige kant och Kefirs blått med grå kant.
Lagt undan ett brunt ylletäcke med guldfläta också, grymt snyggt! Men har inte betald det än haha.. :p

Så har jag köpt ett tredelad muffbett, flugmedel, paddar och lite sånt. :)

Och jag har Lånat pengar till transporten, hade inte så mkt cash tyvärr. ;)

Mmn okej, tror jag vet hur alla dom täckena ser ut och vilka det är. :) Equiline schabraket är jätte snyggt :d. Vad är det för märke på ylletäcket du har lagt undan då? *nyfiken* Skulle också vilja ha ett ylletäcke, som fin täcke sedan framåt hösten-våren när det är lite kyligare ute. Ska köpa ett tunnare thermotäcke sen också, annars har hon väll i princip det mesta som behövs nu, och mer där till ;). Men det är ju alltid lika kul att shoppa! Jag antar att du får svårt att hålla fingrarna i styr när du jobbar i en ridsportbutik?
Sikket drömjobb :love: .

Du får gärna plåta transporten invändigt etc. sen. Vill gärna se fler bilder på den, kan ju alltid drömma lite , även fast jag inte har råd o köpa egen ;). Såg väldans läcker ut i alla fall :d . Vad är det för bil som ska dra den? Själv skulle jag inte ha något emot typ din transport med en matchande Jeep framför :d...

För tillfället en svart BMW (528ia kombi). Men skulle inte sitta illa med en grå BMW X5... :d

Sorbe, ca 1000 med frakten så inte särskilt billigt heller....

Nä, men det är ju inte dyrt om man jämför det med många andra märken...

Så det blev ett Rambo Protector till slut?:)

Det är en gjord på Cooler täcket, men eftersom det är så djupt så kan den inte sitta så tajt. Hoppas du blir nöjd med grejerna!

Sorry har inga bilder än, men kan fota snart.
Ska bara prova lite på ponnyn först.

Japp, det blev det :). Hoppas jag blir nöjd med det!
Beställde från www.stromsbergsgard.se och det skulle tydligen vara det 145 cm , hade tur också för övriga produkter som jag beställde, dvs. flughuvan och RCC-täcket fanns båda inne! :) Så dom skulle skicka i väg prylarna redan i dag! :bump:

Tack för svaret ang. Coolertäcket med. :)

Bra flugmedel vet jag ett! Ett långtidsverkande som man typ häller på hästen. Flusa tror jag det hette och kostar ca 350 kr eller nått. Funkar bra på min pålla och håller det mesta borta (liiiite flugor får man tåla;) )

Sorbe: 1000 kronor är ganska mycket pengar för ett träns! Visst det kanske inte är det allra dyraste men dyrt är det nog! Allt beror ju också på hur mycket pengar man har att röra sig med;)

Centaur: Mkt fina grejjer du köpt! Önskar man själv kunde köpa mkt nya grejjor men har själv inte så mkt pengar o föräldrarna är nog inte villiga att lägga ut så mycket pengar:p

//Glada hälsningar från Oktober som hoppas alla njuter av hästarna och sommaren!

cactuspower skrev:
Shit vad har jag gjort nu ... :o
Beställt Ännu mer (!) grejer till hästen, denna gången blev det:
1 Rambo Protector, 1 HW Flugmask/flughuva, 1 st Rambo Cotton Cooler.

Kan man gå på avvänjning för shopp-o-holic på hästgrejer tro?
:crazy: :angel:

I Juni månad och Juli månad hittills, om jag räknar med denna beställningen så har hästen fått nya prylar för drygt 15 000:- :eek: :eek: :eek:

Hittar du någon avvänjning så följer jag gärna med! Vi kanske får rabatt om vi är fler!! Handlar alldeles för mycket till hästarna, fast jag egentligen inte har råd... :o Tänkte för någon vecka sen att nu ska jag inte handla mer, går i konkurs snart.. :eek: Men nu har jag upptäckt att ponnyn vuxit ur sin sadel, dottern med för den delen, dottern håller på att växa ur både väst och hjälm... Och en bröstsele till ponnyn skulle ju inte sitta fel... :angel: Och några fler ridbyxor kanske... De ligger ju alltid i tvätten när det är så här varmt.. :angel: :angel:

Ja, 1000 kr är mycket pengar, men om man tänker på att Centaur har köpt en transport för massa pengar så brukar inte en tusenlapp kännas så mycket.

det andra kostade 1800 så blir ju 2800 totalt, vilket jag är väl medveten om att inte är en enorm summa (jmf med HG tex, som jag hade men var dum och sålde), menade bara att det inte var tal om träns i 300kr-klassen.......

DasElk skrev:
tusen kronor = ingenting

Då kan du få skicka en och annan tusing till mig!! :idea: Det blir ju som att skicka ingenting!!

Skojar bara.. ;) Håller dock med om att i hästsammanhang får man inte mycket för tusen kronor...

Nej, det är klart, men tänkte bara motsvarande mot vad du brukar ha saker som kostar! ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur... 2
Svar
33
· Visningar
4 826
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka