J
jappisen
Sv: Björkis halvstryp..
Jag hade ett sådant halsband fast i fleece till min hund då han var yngre. Det slutade med att han nästan dog i mina armar då en annan hund fastnade med sin käke i hans halsband och det ströps åt. Nackdelen med detta halsband är att om hunden fastnar i något så är det svårt att få av om det stryps åt. Jag fick bära upp båda hundarna, springa hem och klippa loss halsbandet. På vägen låg min hund och krampade och fick sedan veta att det är de kramper de kan få i slutet innan de kvävs.Det var i sista minut jag fick upp halsbandet och tur i oturen att jag var så nära hemmet. Otäckt
Därför skulle jag aldrig lämna min hund själv i bilen med sådant halsband på. Skulle heller inte ha det på då han springer lös.
ja, jag är inte heller för att ha halsband på hunden hela tiden, men han kommer att få åka med i bilen och sitta kvar i bilen och då är det skönt att ha något att "ta i" om det skulle vara så (gud förbjude..) att han hoppade ur nångång. Jag gillar också Björkis produkter och har länge varit sugen på att köpa ett sånt halvstryp, men funderar på om dom är "öppna" hela tiden, eller om halvstrypsfunktionen endast finns för att göra det lätt att ta på och av halsbandet.
Jag gillar att det är reflex på dessutom. Slänger in en bild så ni ser vad jag menar för typ av halsband.
![]()
Frågan är om det är bättre att bara köpa ett vanligt läderhalsband som sitter tajt hela tiden?
Jag hade ett sådant halsband fast i fleece till min hund då han var yngre. Det slutade med att han nästan dog i mina armar då en annan hund fastnade med sin käke i hans halsband och det ströps åt. Nackdelen med detta halsband är att om hunden fastnar i något så är det svårt att få av om det stryps åt. Jag fick bära upp båda hundarna, springa hem och klippa loss halsbandet. På vägen låg min hund och krampade och fick sedan veta att det är de kramper de kan få i slutet innan de kvävs.Det var i sista minut jag fick upp halsbandet och tur i oturen att jag var så nära hemmet. Otäckt
Senast ändrad av en moderator: