Sv: Bjudmat, ideér?
Tack för alla tips. Nu har jag funderat lite och läst på lite i tråden och på recepten
Kör nog på lite på ( oj, redan glömt vad användaren hette) temat jag fick. Vad tror ni om
Trattkantarellsoppa till förätt
Ugnsrostade rotfrukter ( sötpotatis, rödbeta, morot, kålrot, lök och ev potatis. Är lite tveksam till lamm ( har inte lagat det så ofta), men funderar på att konjaksmarinera oxfile istället, eller helt vanliga kotletter, marinerade med chili och vitlök ( ett annat tips jag fick på fb där jag la ut frågan också). Detta serverat med den goda pepparsåsen jag fick tips på här.
Efterrätten: Antingen kör jag på min egna mycket goda jordgubbs och rabarberpaj med knäcktäcke ( eller är det för somrigt tycker ni?). Hade vart kul att utnyttja lite av det jag har i frysen till just sådana här lite speciella tillfällen. Eller så testar jag hjortronpajen här i tråden.
Pappa är ganska allmänbildad och gillar frågesport. Jag funderade därför också på att plocka fram mina "dum-frågor" som är tipspromenadsfrågor, men inte med allmänbildning, utan mer "dumma" svar ( ja ni vet sådana där som " vilken skog är man som mest ensam i" Alternativ bla bla bla, svar: I bokskogen, där finns inte en kotte att fråga

). Lite lättsamt, men ändå något att få upp lite stämning och skratt med

.
Låter det ok tycker ni?