Blä för nyår som singel

tott

Trådstartare
Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
 
Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Man kan väl vara hemma å kolla på en bra film och mysa med god mat?
Så gör vi iaf, låter väl lite tråkigt men jag tycker det är mysigare än att stå ute och frysa häcken av sig medan folk försöker få fyr på raketer..
:)
 
Man kan väl vara hemma å kolla på en bra film och mysa med god mat?
Så gör vi iaf, låter väl lite tråkigt men jag tycker det är mysigare än att stå ute och frysa häcken av sig medan folk försöker få fyr på raketer..
:)
Fast det är inte så roligt själv.. I alla fall inte om man som TS vill bort!
 
Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Åh jag är i samma läge
Insåg häromdagen att det snart är nyår och då börjar det ständiga att kolla med vänner. De flesta i min bekantskapskrets har familj och firar då med någon annan familj. Förra året var jag tex med två familjer och ett par vänner till. Det var trevligt med jag måste erkänna att det ger mig lite ångest.
 
Man kan väl vara hemma å kolla på en bra film och mysa med god mat?
Så gör vi iaf, låter väl lite tråkigt men jag tycker det är mysigare än att stå ute och frysa häcken av sig medan folk försöker få fyr på raketer..
:)

Vem är vi?
 
Har litet samma känsla inför jul/nyår.
Gissar att jag blir barmhärtighetsinbjuden av släkt och/eller vänner, och det kan nog bli helt ok. Haken är ju egentligen mest att det inte blir i sällskap med den man gillat att fira med de senaste ganska många åren. Och den känslan får man ju helt enkelt försöka hantera, på något sätt.
 
Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?

Har du någon familj du kan hänga med? Syskon, föräldrar?
Nu är jag inte singel men vi firar ibland bara lugnt och fint med mina föräldrar och min bror med ev respektive. Det är riktigt mysigt, och hade varit trevligt även om jag var singel. :)
 
Tycker att nyår och midsommar var fruktansvärda dagar när jag var singel, detta jagande av någonstans att vara
är fortfarande dagar då jag inte mår helt bra trots att jag numer har min man att fira med
Finns det inga resor för singlar över nyår
 
Vi (jag och mannen) har singlar som bekanta, ganska många, och de är med som alla andra. Dessutom firar vi på olika ställen olika år.
De som är singlar blir alltid bjudna om vi är hemma eller hos min familj. Är vi borta hos andra, vilket vi är vissa år är de på annat håll, så firar de ibland med min familj fast vi inte är där.

Vi behandlar inte singlar som någon utan en annan, utan som en vän till båda oss. Min bästa kompis är min fru, och min mans andra fru. Jag är en annan kompis andra fru.

Kanske är det så att vi ser även par som individkompisar och då blir ju singeln inget konstigt eller udda inslag, utan som vem som helst?
 
Vi behandlar inte singlar som någon utan en annan, utan som en vän till båda oss. Min bästa kompis är min fru, och min mans andra fru. Jag är en annan kompis andra fru.

Jag måste ju erkänna att jag inte riktigt fick ihop akten här. Hur många är du gift med? Med diin fru och med din man; och han är också gift med din fru - så hon är hans andra fru? Om man lever poly - kan man ens vara gift med två stycken?
 
Har du någon familj du kan hänga med? Syskon, föräldrar?
Nu är jag inte singel men vi firar ibland bara lugnt och fint med mina föräldrar och min bror med ev respektive. Det är riktigt mysigt, och hade varit trevligt även om jag var singel. :)

Har nog, men inte här...och de har sitt eget firande med sina egna vänner.
 
Vi (jag och mannen) har singlar som bekanta, ganska många, och de är med som alla andra. Dessutom firar vi på olika ställen olika år.
De som är singlar blir alltid bjudna om vi är hemma eller hos min familj. Är vi borta hos andra, vilket vi är vissa år är de på annat håll, så firar de ibland med min familj fast vi inte är där.

Vi behandlar inte singlar som någon utan en annan, utan som en vän till båda oss. Min bästa kompis är min fru, och min mans andra fru. Jag är en annan kompis andra fru.

Kanske är det så att vi ser även par som individkompisar och då blir ju singeln inget konstigt eller udda inslag, utan som vem som helst?

Där jag har mina ungdomsvänner är det också så att jag som singel alltid är medbjuden som vän, men inte i de kretsar jag har dagligen i mitt liv nu. Inflyttad.
 
Min bästa kompis är min fru, och min mans andra fru. Jag är en annan kompis andra fru.
Nu blev jag förvirrad för jag förstod inte om du skämtar och visar att ni alla
är som en härlig familj eller om ni verkligen är en familj där alla är par.

Inte för att det har betydelse för tråden eller att jag har med det att göra.
 
Men varför är det så speciellt med nyår?

Jag jobbar ofta storhelger och gör jag det inte har oftast min man gjort det istället. För mig är det som vilken dag som helst, samma med jul.

Då "ska" man vara bland vänner, skåla med sin kära och sånt...
Riktigt jävla surt att sitta ensam på nyår om man inte vill det :cry: Been there done that :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 813
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp